Satura rādītājs
Common Rail
Common Rail – tā ir degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēma, kuru izmanto dīzeļdzinēju automašīnās. To izstrādājis uzņēmums Bosch. Mūsdienās Common Rail tiek uzstādīts vairāk nekā 70 % dažādu ražotāju dīzeļdzinēju automašīnās.
Common Rail uzbūve un darbības princips
Common Rail sistēmas galvenās sastāvdaļas ir:
- Degvielas rampa;
- Augsta spiediena degvielas sūknis;
- Sprauslas (pjezoelektriskās vai elektromagnētiskās).
Degviela no tvertnes tiek sūknēta ar zema spiediena sūkni un nonāk augstspiediena sūknī, kur to saspiež virzuļi līdz tādu rādītāju sasniegšanai, kā norādīts uz vadības bloka. Saspiestā degviela tiek padota uz degvielas rampu, kas pilda augstspiediena akumulatora lomu un regulē degvielas padevi uz katru sprauslu. Tās tieši izsmidzina degvielu sadegšanas kamerā. Lai savienotu rampas un sprauslu izejas, tiek izmantotas īpašas degvielas caurules. Tāpat Common Rail sistēmas konstrukcijā ir vārsti, regulatori un sensori, kas, pateicoties dažādu parametru rādījumiem, ļauj vadības blokam ar dzinēju savākt visu nepieciešamo informāciju, lai veidotu attiecīgas komandas.
Common Rail sistēmas dzinēju priekšrocības
- Zems trokšņu līmenis;
- Pazemināts degvielas patēriņš;
- Zems toksīnu līmenis izplūdes gāzēs.
Common Rail sistēmas dzinēji
- MultiJet (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
- VCDi (Chevrolet);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- CDI (Mercedes-Benz);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
- DDiS (Suzuki);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- TID TTiD (Saab);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- dCi (Nissan, Renault);
- XDi (SsangYong);
- D-4D (Toyota);
- CITD (Mazda);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- D3, D4 un D5 (Volvo);
- DI-D (Mitsubishi);
- HDi e-HDi, BlueHDi (Citroen, Peugeot);
- i-CTDi (Honda);
- TDCi (Ford).