TDI
TDI (Turbocharged Direct Injection) – tas ir Volkswagen Group dīzeļdzinēju nosaukums, kas aprīkoti ar turbokompresoru un tiešās iesmidzināšanas sistēmu. Dzinēji izceļas ar zemu degvielas patēriņa līmeni un augstu performances koeficientu. TDI dzinējus uzstāda šādu automašīnu marku modeļiem: Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Porsche.
Pirmie TDI dzinēji parādījās 1989.gadā. To uzstādīja Audi 100 C3 automašīnai. Pirmās paaudzes TDI dzinējiem bija augstspiediena degvielas sūknis ar Bosch uzņēmuma Bosch elektrovadību. Jaunizveidotajam dzinējam bija pieci cilindri, kas izvietoti rindā, bet tilpums sasniedza 2,5 litrus. Jauda bija 120 zirgspēki, bet maksimālais griezes moments – 265 N·m.
Otrās paaudzes dzinēji tika prezentēti 1998.gadā. Šie dzinēji atšķīrās ar to, ka tiem bija sūkņsprauslas, kuras nomainīja ierasto shēmu: sprauslas kopā ar augstspiediena sūkni. Atšķirībā no tiešās iesmidzināšanas sistēmas ar vienu degvielas rampu, sūkņa sprauslu sistēmā spiediens tika regulēts katrā cilindrā. Pirmais atjaunotais TDI tika uzstādīts zem Volkswagen Passat B5 dzinēja pārsega. Dzinējam bija 1,9 l ietilpība un 115 zirgspēku liela jauda.
Trešās paaudzes TDI dzinēju ražošana sākās 2004.gadā. Tieši ar šo paaudzi inženieri sāka izmantot Common Rail degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu. Dzinēji izcēlās ar augstu performances koeficientu, jaudu, tie bija ekoloģiskāki un ekonomiskāki. TDI dzinēji guva lielu popularitāti un tika uzstādīti dažādos modeļos.