Satura rādītājs
D-4D
D-4D ir Toyota Motor Corporation izveidotās tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmas nosaukums. Turklāt šis saīsinājums tiek izmantots Toyota dīzeļdzinējiem, kas aprīkoti ar šo sistēmu.
Populāri D-4D dzinēji
1CD-FTV
2000. gadā tika izlaists 1CD-FTV dzinējs. Tas bija pirmais Toyota dīzeļdzinējs ar Common Rail sistēmu. Tā darba tilpums bija 2 litri, un tā jauda sasniedza 116 zs. Tam bija četri cilindri rindā, pastiprinātas cilindru bloka sieniņas un maināmas ģeometrijas turbokompresors. Šis dzinējs tika ražots līdz 2007. gadam. Tas tika uzstādīts šādos Toyota modeļos: Corolla, Avensis, Previa, Corolla Verso un RAV4.
1ND-TV
Šis 4-cilindru vienrindas turbodīzeļdzinējs ar 1,4 l darba tilpumu un Common Rail tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmu tika izlaists 2001. gadā. No 2002. gada tas tika uzstādīts daudzos Toyota modeļos: Auris, Avanza, Corolla, Etios, iQ, Ractis, Urban Cruiser, Verso-S, Yaris. Tās maksimālā jauda bija 68, 88 un 90 zs. Kopš 2015. gada 1ND-TV atbilst EURO VI emisijas standartam.
KD-FTV
Šī ir 4 cilindru vierindas dīzeļdzinēju sērija ar divām sadales vārpstām un turbīnu. Pirmā paaudze, 1KD-FTV, tika prezentēta 2000. gadā. Tas bija 3 litru dzinējs ar 172 zs jaudu. Tas tika uzstādīts šādās automašīnās: Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Hilux Surf, Toyota Fortuner, Toyota Hiace un Toyota Hilux. Otrajai paaudzei bija 2KD-FTV indekss. Tā parādījās 2001. gadā. Atšķirībā no tā priekšgājējiem šīs paaudzes dzinējiem ir samazināts darba tilpums un maksimālā jauda - attiecīgi 2,5 l un 142 zs. Šis dzinējs tika uzstādīts Toyota automašīnu modeļos: Fortuner, Hilux, Hiace un Innova.
AD-FTV
Pirmā šīs vierindas DOHC dīzeļdzinēju sērijas paaudze tika prezentēta 2005. gadā. 1AD-FTV tika izmantota turbopūte, un tā darba tilpums bija 2,0 l, savukārt jauda - 127 zs. Otrās paaudzes 2AD-FTV, tāpat kā iepriekšējā paaudze, bija aprīkots ar D-4D Common Rail un maināmas ģeometrijas turbokompresoru, taču tam bija atšķirīgs darba tilpums, kas sasniedza 2,2 litrus. Maksimālā jauda bija no 136 līdz 149 zs. Nākamajai paaudzei bija 2AD-FHV indekss. Šīm spēka iekārtām bija šādas iezīmes: ātrdarbības pjezoelektriskās sprauslas, D-CAT sistēma kaitīgo izmešu samazināšanai, kompresijas pakāpe 15,7:1, kas bija zemākā šajā sērijā. Tāpat kā 2AD-FTV dzinējos darba tilpums nepārsniedza 2,2 litrus. Jauda bija 174 līdz 178 zs. Šīs sērijas dzinēji tika uzstādīti Toyota modeļos, tādos kā RAV4, Avensis, Corolla Verso, Auris, Verso, Corolla.
1WW
2013. gadā tika prezentēti 1WW dzinēji. Tā bija vēl viena DOHC dīzeļdzinēju sērija ar 4 cilindriem, kas sakārtoti rindā. 1,6 litru dzinēju jauda sasniedza 110 zirgspēkus, savukārt kompresijas pakāpe bija 16,5:1. 2015. gadā parādījās 2 litru 1WW dzinēji. Tie tika izgatavoti Toyota Verso un Toyota Auris automašīnām.
GD-FTV
2015. gadā parādījās GD sērijas dzinēji. Pirmā paaudze tika indeksēta kā 1GD-FTV. To raksturoja 2,8 litru 175 zirgspēku DOHC dzinējs ar 4 cilindriem un maināmas ģeometrijas turbokompresoru. Otrās paaudzes 2GD-FTV dzinējiem bija mazāks darba tilpums un zemāka jauda: 2,4 litri un 147 zirgspēki. Šo divu paaudžu dzinēju kompresijas pakāpe bija vienāda – 15,6:1. Tie tika uzstādīti Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Fortuner un Toyota Innova.
1VD-FTV
VD sērija bija jauns posms šīs japāņu markas dzinēju vēsturē. Tie bija pirmie 8 cilindru V-veida dīzeļdzinēji. To darba tilpums bija 4,5 litri. Tie bija aprīkoti ar D-4D sistēmu un vienu vai diviem mainīgas ģeometrijas turbokompresoriem. Kompresijas pakāpe sasniedza 16,8:1. Turbopūtes dzinēju maksimālā jauda bija 202 zs, savukārt dubultās turbopūtes dzinējiem - 268 zs.