Renault Twingo problēmas
Renault Twingo pieredze: biežākie defekti, tipiskas problēmas un modeļa vājās vietas
- Laika ķēdes problēmas Twingo 3: Laika ķēdes problēmas var rasties, sākot no 40 000-60 000 km nobraukuma, īpaši TCE 90 dzinējam. Tipiski simptomi ir graboši trokšņi iedarbināšanas laikā un nevienmērīga motora darbība.
- Gaisa kondicionētājs neapstājas: Bieži sastopama problēma Twingo 2 un Twingo 3 modeļiem ar nobraukumu 50 000 km vai vairāk. Gaisa kondicionēšanas sistēma zaudē dzesēšanas jaudu bojātu kompresoru vai caurulīšu noplūdes dēļ.
- Centrālā atslēga nedarbojas: Šī problēma rodas pēc 70 000-100 000 km nobraukuma, jo īpaši Twingo 2 modeļiem, kas ražoti 2008-2012. gadā. Centrālā bloķēšanas sistēma vairs droši neaizslēdzas vai tālvadības atslēga vairs nedarbojas.
- Uzslēgšanas problēmas - neuzslēdzas: Šīs problēmas var rasties visās Twingo paaudzēs: bojāts startera motors, problēmas ar aizdedzes slēdzeni vai problēmas ar akumulatoru, kas īpaši izplatītas 2015.-2020. gada modeļos.
Renault Twingo 3: problēmas ar laika ķēdi
Renault Twingo 3, jo īpaši TCE 90 dzinējam, pēc 40 000-60 000 km sāk parādīties laika ķēdes nodiluma pazīmes, kas var izraisīt ievērojamus dzinēja bojājumus. Tipiski simptomi ir metālisks grabošs troksnis iedarbināšanas laikā, īpaši, ja motors ir auksts, nestabila brīvgaitas režīmā un smagos gadījumos - pilnīga motora apstāšanās. Twingo 3 laika ķēdes sistēmas vājās vietas ir ķēdes spriegotāju neatbilstošie izmēri un izmantotā materiāla kvalitāte. Šādi bojājumi īpaši bieži tiek dokumentēti 2015.-2017. gada modeļos, tādējādi tiek samazināta visas piedziņas uzticamība. Laika ķēdes darbmūžs bieži vien ir krietni mazāks par paredzētajiem 120 000 km, kas rada augstas remonta izmaksas.
Regulāra apkope ir ļoti svarīga, lai laikus atklātu ķēdes problēmas. Lai savlaicīgi konstatētu nodilumu, jutīgajām Renault Twingo 3 laika ķēdēm ik pēc 30 000 km ir jāveic profesionāla pārbaude. Ja parādās pirmās grabošu trokšņu pazīmes, nekavējoties jādodas uz specializēto darbnīcu, jo var būt nepieciešama pilnīga laika ķēdes nomaiņa, ieskaitot spriegotāju un vadotnes. Profilaktiskā apkope ar augstas kvalitātes motoreļļu un regulāra eļļas maiņa ik pēc 15 000 km var paildzināt ķēdes kalpošanas laiku.
Renault Twingo: Problēmas ar gaisa kondicionēšanas sistēmu
Renault Twingo 2 un Twingo 3 gaisa kondicionēšanas sistēmai, sākot no 50 000 km nobraukuma, bieži rodas bojājumi, dzesēšanas jaudai pastāvīgi samazinoties vai pilnībā izslēdzoties. Ir reģistrētas sūdzības par nepietiekamu dzesēšanu, jo īpaši modeļos, kas ražoti no 2010. līdz 2016. gadam. Simptomi svārstās no vājas dzesēšanas veiktspējas un skaļiem kompresora trokšņiem līdz pat pilnīgai gaisa kondicionēšanas sistēmas atteicei. Bieži sastopamie iemesli ir bojāti gaisa kondicionēšanas kompresori, dzesēšanas šķidruma noplūdes vai aizsērējuši kondensatori. Šie defekti īpaši bieži sastopami Twingo 2 modeļos ar 1,2 16V motoru, savukārt elektroniskās vadības problēmas var traucēt arī Twingo 3 modeļa funkcionalitāti.
Lai diagnosticētu gaisa kondicionēšanas problēmas, ir svarīgi veikt sistemātisku pārbaudi. Sarežģītajām Renault Twingo gaisa kondicionēšanas sistēmām ir nepieciešama ikgadēja apkope ar dzesēšanas šķidruma pārbaudi un noplūdes testu, lai nodrošinātu optimālu darbību. Pie pirmajām dzesēšanas efektivitātes samazināšanās pazīmēm jāpārbauda dzesēšanas šķidruma līmenis un, ja nepieciešams, jāpārbauda sistēmas hermētiskums. Profesionāla gaisa kondicionēšanas sistēmas dezinfekcija reizi divos gados novērš baktēriju piesārņojumu un nodrošina gaisa kvalitāti automašīnas iekšpusē.
Renault Twingo 2: problēmas ar centrālo atslēgu sistēmu

Renault Twingo 2 centrālās bloķēšanas sistēmai ir ievērojamas vājās vietas, kas īpaši izpaužas modeļos, kas ražoti no 2008. līdz 2012. gadam, pēc 70 000-100 000 km nobraukuma. Visbiežāk sastopamie simptomi ir nepareiza centrālās bloķēšanas sistēmas darbība, kas neaizslēdzas vai neatveras, kā arī problēmas ar tālvadības atslēgu, kas zaudē savu darbības diapazonu vai pilnībā nedarbojas. Daudzos Twingo 2 automobiļos centrālā bloķēšanas sistēma darbojas tikai manuāli, izmantojot atslēgu, kas ievērojami samazina komfortu. Iemesli parasti slēpjas bojātos durvju slēdzeņu izpildmehānismos, nolietotos durvju rokturu mikroslēdzos vai bojātā vadības blokā. Īpaši jutīgas ir aizmugurējo durvju slēdzenes, jo tās biežāk aizķeras vai zaudē savu funkciju samazinātas lietošanas dēļ.
Lai precīzi diagnosticētu centrālās bloķēšanas problēmas, ir nepieciešama profesionāla pārbaude. Renault Twingo 2 centrālās atslēgas detaļām ir tendence bojāties, un tām nepieciešama regulāra apkope, ik pēc sešiem mēnešiem uzsmidzinot grafīta aerosolu uz slēdzenes cilindriem un pārbaudot tālvadības atslēgu baterijas. Pie pirmajām nepareizas darbības pazīmēm jāpārbauda durvju slēdzeņu piedziņas mehānismi un vajadzības gadījumā jānomaina, pirms iestājas pilnīga sistēmas kļūme. Mehānisko komponentu profilaktiskā apkope var ievērojami uzlabot centrālās bloķēšanas sistēmas uzticamību.
Renault Twingo: Neuzslēdzas - nespēj iedarbināt
Renault Twingo iedarbināšanas problēmas sastopamas dažādos variantos un attiecas uz visām paaudzēm, un to cēloņi var būt dažādi - sākot no bojātiem startera motoriem līdz aizdedzes slēdzenes problēmām un akumulatora problēmām. Twingo 1 un Twingo 2 ar 1,2 16V 75 ZS motoru bieži tiek dokumentētas startera problēmas, kad startera motors griežas, bet motors neatslēdzas. Jaunākajos Twingo 3 modeļos no 2015. līdz 2020. gadam arvien biežāk sastopamas elektroniskās iedarbināšanas problēmas, kad startera motors nerada troksni. SCE 70 un TCE 90 dzinējiem ir atšķirīgi simptomi: kamēr SCE 70 dzinējiem bieži rodas degvielas sūkņa problēmas, TCE 90 dzinējiem biežāk rodas aizdedzes spoles problēmas. Automātiskajos variantos iedarbināšanu var kavēt arī transmisijas vadības problēmas.
Lai sistemātiski diagnosticētu iedarbināšanas problēmas, ļoti svarīga ir profesionāla apkope. Lai nodrošinātu uzticamu iedarbināšanu, jutīgajām Renault Twingo iedarbināšanas sistēmām ik pēc 30 000 km jāveic regulāras akumulatora pārbaudes un aizdedzes komponentu pārbaudes. Ja rodas iedarbināšanas problēmas, vispirms izmēriet akumulatora spriegumu (tam jābūt virs 12,4 V), pēc tam pārbaudiet drošinātājus un, ja problēmas saglabājas, veiciet datora diagnostiku. Profilaktiskā apkope ar regulāru aizdedzes sveču nomaiņu ik pēc 30 000 km var novērst daudzas iedarbināšanas problēmas.
Renault Twingo 2: problēmas ar skaņas signālu

Renault Twingo 2 dzinēja skaņas signāls bieži vien nedarbojas jau pēc 60 000-80 000 km nobraukšanas, īpaši bieži tas skar 2009.-2013. gada modeļus. Simptomi ir dažādi - no vājas, tikko dzirdamas skaņas signāla skaņas līdz pilnīgai skaņas signāla funkcijas atteicei. Daudzos Twingo 2 automobiļos skaņas signāls vairs nedarbojas, kas ir ne tikai komforta problēma, bet arī drošības risks. Visbiežāk sastopamie iemesli ir sarūsējuši stūres rata kontakti, bojāti skaņas signāla releji vai nolietojušies slīdošie kontakti gaisa spilvena slīdgredzenā. Šīs problēmas ir īpaši izplatītas transportlīdzekļos ar salokāmu jumtu paaugstināta mitruma dēļ. Taures signāla funkcijas uzticamība Twingo 2 kopumā ir klasificējama kā problemātiska, jo pat remonts bieži vien ir tikai īslaicīgi veiksmīgs.
Lai lokalizētu skaņas signāla bojājumus, ir jāveic sistemātiska pārbaude. Renault Twingo 2 skaņas signāla kontakti ir jutīgi pret koroziju, un, lai nodrošinātu to turpmāku uzticamu darbību, tie regulāri jāpārbauda un jānotīra ar kontaktu aerosolu. Ja rodas problēmas ar skaņas signālu, vispirms jānomaina skaņas signāla relejs (parasti motora nodalījuma drošinātāju kārbā), jo tas ir ekonomiski visizdevīgākais remonta variants. Ja problēma saglabājas, jāpārbauda stūres rata bīdāmie kontakti, taču tam ir nepieciešams noņemt gaisa spilvenu, un to drīkst veikt tikai kvalificēts personāls.
Papildu bieži sastopamie Renault Twingo bojājumi
Pamatojoties uz Renault Twingo autovadītāju pieredzi, ir sastopamas šādas papildu problēmas:
- Stūres pastiprinātāja problēmas: Īpaši Twingo 2 modeļiem YE 2009-2011, jo ir nolietojušies zobrata un zobratiņa blīvslēgi vai bojāts stūres pastiprinātāja sūknis: no 80 000 līdz 120 000 km.
- Degvielas uzpildes tvertnes vāciņš neatveras: Bieži sastopams Twingo 3 modelim pēc 30 000-50 000 km, jo ir bojāts atbloķēšanas mehānisms vai sarūsējušas Bowdena troses.
- Quickshift pārnesumkārbas problēmas: Twingo 2 ar pusautomātisko pārnesumkārbu no 60 000 km programmatūras kļūdu vai bojātu izpildmehānismu dēļ.
- Akumulatora problēmas Twingo Electric: Jaudas zudums pēc 100 000-150 000 km vai 5-8 ekspluatācijas gadiem.
- Salokāmā jumta noplūdes: Atbilstoši aprīkotiem modeļiem no 40 000 km nolietotu blīvējumu dēļ.
- Gordini RS specifiskas dzinēja problēmas: Turbokompresora nodilums no 80 000 km un palielināts eļļas patēriņš.
- GT modeļa bremžu problēmas: priekšlaicīgs bremžu kluču nodilums no 25 000 līdz 35 000 km sportiskā dizaina dēļ.
Renault Twingo: vājās un stiprās puses
Stiprās puses |
Vājās puses |
Kompakti izmēri pilsētas satiksmei |
Laika ķēdes problēmas ar TCE 90 dzinēju |
Laba manevrētspēja un viegla novietošana |
Gaisa kondicionieris neuzticami dzesē |
Zemas iegādes izmaksas |
Centrālā atslēga nedarbojas |
Viegla apkope un remonts |
Biežas problēmas ar iedarbināšanu dažādu iemeslu dēļ |
Ekonomisks patēriņš ar maziem dzinējiem |
Twingo 2 nedarbojas skaņas signāls |
Mūsdienīgs aprīkojums Twingo 3 |
Stūres pastiprinātājs ar noslieci uz defektiem |
Pieejams elektriskais variants |
Problēmas ar elektroniku jaunākajos modeļos |
Pievilcīgs dizains |
Ierobežots nodilstošo daļu kalpošanas laiks |
Renault Twingo sevi prezentē kā praktisku pilsētas automobili ar raksturīgu dizainu, taču visām paaudzēm ir specifiskas vājās vietas, kurām regulāri jāpievērš uzmanība. Lai gan automobiļa pamatdizains noteikti ir pārliecinošs, potenciālajiem pircējiem, pieņemot lēmumu par pirkumu, jāņem vērā dokumentētās problemātiskās jomas. Konsekventa apkope un savlaicīga tipisko defektu novēršana var ievērojami uzlabot uzticamību un pagarināt transportlīdzekļa kalpošanas laiku.