Peugeot 208 pieredze: bieži sastopamie defekti, tipiskas problēmas un modeļa vājās vietas
Start-Stop sistēmas atteices: Īpaši modeļiem, kas ražoti no 2014. gada un aprīkoti ar 1.2 PureTech 82 dzinēju. Šie traucējumi bieži rodas pēc 40 000-60 000 km nobraukuma un izpaužas kā kļūdu paziņojumi borta datorā.
Skārienjūtīgā ekrāna defekti: Skārienekrāns pārstāj darboties, īpaši 2016. un 2017. gada modeļos. Šie elektroniskie defekti var rasties jau pēc 25 000-35 000 km, un to rezultātā var rasties problēmas ar Apple CarPlay un citām informācijas un izklaides funkcijām.
Gaisa kondicionētājs neapstājas: Biežas sūdzības par bojātu gaisa kondicionēšanas sistēmu, kas vairs nevēdina. Šīs vājās vietas bieži parādās pēc 30 000-50 000 km, īpaši BlueHDi 100 dzinējiem, kas ražoti 2016. un 2017. gadā.
Automātiskās transmisijas problēmas: Automātiskā pārnesumkārba nepareizi pārslēdzas vai neiedarbojas, īpaši 1.6 VTi 120 modeļiem. Šie defekti var parādīties divās kārtās: sākumā pēc 15 000-25 000 km un vēlāk pēc 80 000-100 000 km.
Peugeot 208: Problēmas ar Start-Stop sistēmu
Peugeot 208 automobiļa Start-Stop sistēma vairs nedarbojas droši un uzrāda dažādus simptomus, piemēram, pastāvīgu deaktivizāciju vai neregulāru darbību. Īpaši skarti ir modeļi ar 1.2 PureTech 82 dzinēju no 2014. līdz 2017. gada modeļiem, kuros šie bojājumi bieži rodas pēc 40 000-60 000 km. Sistēmas uzticamību ietekmē dažādi faktori, tostarp bojāti akumulatora sensori, netīri kontakti vai problēmas ar motora vadības bloku. Autovadītāji bieži ziņo par kļūdu ziņojumiem borta datorā, kas norāda, ka sistēma uz laiku nav pieejama. Start-Stop komponentu darbmūžu var vēl vairāk saīsināt bieža braukšana īsos braucienos vai ekstrēmas temperatūras.
Lai Start-Stop sistēma darbotos pareizi, ir svarīgi veikt sistemātisku pārbaudi. Lai nodrošinātu optimālu darbību, jutīgie Peugeot 208 akumulatora sensori regulāri jātīra un jākalibrē. Vispirms jāmēra akumulatora spriegums - tam jābūt vismaz 12.4 volti. Akumulatora sensors pie akumulatora negatīvā pola jāpārbauda, vai tas nav korodējis un nav cieši savienots. Ja problēmas saglabājas, bieži ir nepieciešams atjaunināt motora vadības bloka programmatūru vai nomainīt akumulatora vadības sensoru. Profilaktiskā apkope ik pēc 20 000 km var novērst lielus bojājumus un palielināt sistēmas uzticamību.
Peugeot 208: Problēmas ar skārienekrāna sistēmu
Peugeot 208 skārienekrāns vairs nedarbojas pareizi un uzrāda dažādas kļūdas, piemēram, iesaldētus displejus, nereaģēšanu uz pieskārieniem vai pilnīgus sistēmas darbības traucējumus. Šīs nepilnības ir īpaši izplatītas 2016. un 2017. gada modeļos, bieži vien jau pēc 25 000-35 000 km nobraukuma. Elektroniskie traucējumi izpaužas kā melni ekrāni, aizkavēta reakcija vai nepārtraukta sistēmas restartēšana. Apple CarPlay vairs nedarbojas, un tiek ietekmētas arī citas informācijas un izklaides funkcijas, piemēram, navigācija un radio. Simptomi var būt atkarīgi no temperatūras un pastiprināties karstā laikā. Īpaši problemātiski ir tas, ka svarīgas transportlīdzekļa funkcijas, piemēram, klimata kontrole, tiek kontrolētas arī caur displeju.
Lai diagnosticētu skārienekrāna problēmas, ir nepieciešama profesionāla pārbaude. Sarežģītajām Peugeot 208 informācijas un izklaides sistēmām nepieciešama speciāla diagnostikas iekārta kļūdu analīzei un bieži vien arī programmatūras atjaunināšana, lai problēmu atrisinātu. Vispirms ir jāmēģina restartēt sistēmu, uz 15 minūtēm atvienojot 12V akumulatoru. Ja problēmas saglabājas, bieži ir nepieciešams atjaunināt programmaparatūru, ko var veikt tikai autoservisā. Smagos gadījumos jānomaina viss displeja modulis, kas var izmaksāt no 800 līdz 1200 eiro. Regulāri programmatūras atjauninājumi var radīt preventīvu efektu un uzlabot sistēmas stabilitāti.
Papildus artikuls / Papildus informācija:
ar blīvēm, ar vārpstas blīvgredzenu-kloķvārpsta, ar skrūvēm kloķvārpstas skriemeļa noņemšanas palīgierīcei, ar eļļu, ar eļļas filtru, ar eļļas noliešanas skrūvi
Peugeot 208: Problēmas ar gaisa kondicionēšanas sistēmu
Peugeot 208 gaisa kondicionēšanas sistēma vairs nepietiekami atvēsina vai pilnībā nedarbojas, kā rezultātā ievērojami samazinās komforta līmenis, īpaši vasaras mēnešos. Šie bieži sastopamie defekti bieži kļūst redzami pēc 30 000-50 000 km nobraukuma, īpaši BlueHDi 100 dzinējiem no 2016. un 2017. gada modeļiem. Simptomi ir dažādi - no vājas dzesēšanas veiktspējas līdz silta gaisa izplūdei no sprauslām un pilnīgai sistēmas atteicei. Biežākie iemesli ir bojāti kompresori, noplūdes dzesēšanas sistēmā vai bojāti izplešanās vārsti. Ventilators vairs neiedarbojas vai darbojas tikai ar zemāko līmeni, kas norāda uz problēmām ar ventilatora motoru vai sērijas rezistoru. Ventilācija vairs nedarbojas pareizi un nevar sasniegt komfortablu temperatūru pat tad, ja kompresors darbojas.
Lai gaisa kondicionēšanas sistēma darbotos pareizi, ir nepieciešama profesionāla apkope. Peugeot 208 jutīgajām gaisa kondicionēšanas sistēmas sastāvdaļām ik pēc 20 000-30 000 km regulāri jāpārbauda dzesēšanas šķidruma līmenis un sistēmas hermētiskums. Diagnoze sākas ar dzesēšanas šķidruma spiediena pārbaudi - zemajam spiedienam jābūt 1.5-2,5 bāru robežās, augstajam - 12-18 bāru robežās. Jāpārbauda, vai gaisa kondicionēšanas kompresors ir mehāniski bojāts un darbojas pareizi. Noplūdes var lokalizēt ar UV krāsvielu. Ja dzesēšanas veiktspēja ir slikta, bieži ir nepieciešams iztīrīt iztvaicētāju vai nomainīt salona filtru. Profilaktiski pasākumi, piemēram, regulāra ieslēgšana pat ziemā, var pagarināt sistēmas kalpošanas laiku.
Peugeot 208: Automātiskās transmisijas problēmas
Peugeot 208 automātiskā pārnesumkārba nepareizi pārslēdzas vai transportlīdzeklis neiestartējas, kas rada ievērojamas braukšanas problēmas. Īpaši skarti ir 1.6 VTi 120 modeļi, kuros šie defekti rodas divos raksturīgos viļņos: agri pēc 15 000-25 000 km un vēlāk pēc 80 000-100 000 km nobraukuma. Simptomi ir trīcoša pārnesumu pārslēgšana, aizkavēšanās, uzsākot kustību, vai pilnīga atteikšanās pārslēgt pārnesumus. Dzinējs neieslēdzas, pat ja tā apgriezieni ir normāli, kas bieži norāda uz problēmām ar transmisijas vadības bloku. Automātiskā transmisija var pārslēgties uz avārijas režīmu un braukt tikai ar 3. pārnesumu. Bieži sastopamie iemesli ir nolietojušies sajūgi, bojāti solenoīda vārsti vai problēmas ar transmisijas elektroniku. Uzticamību vēl vairāk pasliktina agresīva braukšana vai tehniskās apkopes trūkums.
Automātiskās transmisijas ilgmūžībai ir būtiska regulāra apkope. Precīzajiem Peugeot 208 pārnesumkārbas mehānismiem ik pēc 60 000 km jāveic eļļas maiņa ar speciālu ATF eļļu un regulāra elektroniskā diagnostika. Pārnesumu eļļas temperatūrai jābūt 80-90 °C robežās, augstākas vērtības norāda uz problēmām. Pārslēgšanas problēmu gadījumā vispirms ir jāveic defektu diagnostika ar OBD skeneri. Biežāk sastopamie kļūdu kodi ir P0700 (problēmas ar transmisiju) vai P0720 (izejas ātruma sensors). Pārnesumkārbas eļļas līmenis jāpārbauda, kad motors ir silts un transmisija darbojas. Agrīnu problēmu gadījumā bieži vien palīdz transmisijas vadības bloka programmatūras atjaunināšana, bet vēlāku kļūmju gadījumā parasti ir nepieciešams mehānisks remonts.
Peugeot 208: Problēmas ar elektroniskajām sistēmām
Peugeot 208 elektroniskajās sistēmās novērojamas dažādas kļūmes, kas būtiski pasliktina braukšanas drošību un komfortu. Borta dators vairs neieslēdzas vai rāda nepareizu informāciju, īpaši 2020. gada modeļos ar 1.2 PureTech motoru. Logs vairs neaizslēdzas, kas rada drošības problēmas un bieži rodas pēc 35 000-45 000 km. Kruīza kontrole pārstāj darboties un atslēdzas braukšanas laikā, kas var būt īpaši bīstami uz lielceļiem. Šos elektroniskos defektus var izraisīt mitrums, temperatūras svārstības vai vibrācijas. 1.0 VTi un 1.4 VTi dzinējiem bieži vien vienlaikus rodas vairākas elektroniskās problēmas, kas norāda uz būtisku problēmu ar transportlīdzekļa elektroniku. Simptomi var parādīties sporādiski un var pastiprināties noteiktos laika apstākļos.
Lai diagnosticētu sarežģītās elektroniskās problēmas, ir jāveic sistemātiska pārbaude. Lai atrisinātu problēmu, Peugeot 208 vadības blokiem, kas savienoti tīklā, ir jāveic visaptveroša defektu analīze, izmantojot profesionālu diagnostikas aprīkojumu, un bieži vien jāveic programmatūras atjaunināšana. Vispirms jāpārbauda visi drošinātāji - bojāti drošinātāji bieži vien ir atsevišķu sistēmu kļūmju cēlonis. Akumulatora spriegumam jābūt stabilam 12.4-12,8 voltu robežās, jo sprieguma svārstības var izraisīt elektroniskas problēmas. Ja ir problēmas ar logiem, atsevišķi jāpārbauda elektriskie logu motori un slēdži. Kruīza kontroles problēmu gadījumā bieži ir nepieciešama sensoru kalibrēšana vai stūres rata sensora nomaiņa. Profilaktiski pasākumi, piemēram, regulāra programmatūras atjaunināšana, var novērst daudzas elektroniskās problēmas.
Peugeot 208 biežāk sastopamie papildu bojājumi
Pamatojoties uz Peugeot 208 autovadītāju pieredzi, rodas šādas papildu problēmas:
1.2 VTi dzinējiem: parasti rodas pēc 80 000-100 000 km, bet sliktas tehniskās apkopes gadījumā var izraisīt dzinēja bojājumus jau pēc 60 000 km.
HDi dzinēju katalītiskā pārveidotāja defekti: Īpaši 1.6 HDi 110 ZS dzinējiem šie traucējumi rodas pēc 90 000-120 000 km, un to iemesls bieži vien ir kvēpu nogulsnes vai bojāti inžektori.
Turbokompresora problēmas ar BlueHDi 100: parasti rodas pēc 100 000-130 000 km, un tās izpaužas kā jaudas zudums un zili dūmi no izplūdes gāzu izplūdes gāzēm.
Iesmidzināšanas sūkņa defekti 1.6 VTi dzinējiem: Tas var rasties pēc 40 000-60 000 km un izraisīt iedarbināšanas problēmas un nevienmērīgu motora darbību.
DPF filtra aizsērēšana dīzeļdzinējos: Bieži vien pēc 50 000-70 000 km nobraukuma, pārsvarā lietojot transportlīdzekli pilsētā.
Ūdens sūkņa noplūdes: Īpaši 2014. gada modeļos pēc 70 000-90 000 km, izraisa dzesēšanas šķidruma zudumus un pārkaršanu.
Peugeot 208: vājās un stiprās puses
Stiprās puses
Vājās puses
Kompakti izmēri pilsētas satiksmei
Start-Stop sistēma bieži bojāta
Laba degvielas ekonomija
Skārienekrāna kļūmes
Mūsdienīgs drošības aprīkojums
Gaisa kondicionieris nedzesē
Pievilcīgs dizains
Automātiskās transmisijas problēmas
Zemas apdrošināšanas izmaksas
Elektroniskie defekti
Laba vadāmība
Zobsiksnas nodilums
Plašs dzinēju klāsts
Katalizatora defekti
Cietā uzbūves kvalitāte
DPF filtra aizsērēšana
Peugeot 208 izrādās būtībā veiksmīgs kompakts transportlīdzeklis ar modernu dizainu un labu aprīkojumu. Visbiežāk sastopamās problēmas ir saistītas ar elektroniskajiem komponentiem un Start-Stop sistēmu, taču no tām bieži vien var izvairīties, veicot regulāru apkopi un atjauninot programmatūru. Īpaši svarīga ir gaisa kondicionēšanas sistēmas un automātiskās transmisijas profilaktiskā apkope. Ja Peugeot 208 tiek pareizi uzturēts, tas nodrošina labu uzticamību un zemas uzturēšanas izmaksas, lai gan dzinēja izvēle ir izšķiroša tā ilgmūžībai.
Noderīgi video par šo tēmu:
Kā nomainīt PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_) logu slotiņas
Kā nomainīt salona gaisa filtrs / salona filtrs PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_)
Kā nomainīt aizdedzes sveces PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_)
AUTODOC Vislabāk pārdotās: rezerves daļas par izdevīgu cenu
Ražotāja ieteikumi: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025