Renault Clio pieredze: biežākie defekti, tipiskas problēmas un modeļa vājās vietas
Automātiskās transmisijas problēmas Clio 5: Clio 5 automātiskajai transmisijai pirmās vājās vietas parādās jau pēc 30 000-50 000 km nobraukuma, piemēram, pārnesumu pārslēgšana un kavēšanās, uzsākot kustību. Jo īpaši CVT piedziņai ir tendence uz priekšlaicīgu siksnu un sensoru nodilumu.
Clio 4 gaisa kondicionētājs neapstājas: Clio 4 gaisa kondicionēšanas sistēma pēc 60 000-80 000 km bieži zaudē dzesēšanas spēju, jo ir bojāti kompresori vai kondensatori, kas nesaskan. Simptomi: silts gaiss, neskatoties uz to, ka dzesēšanas sistēma ir ieslēgta, un neparasti trokšņi no paneļa.
Elektriskie defekti dažādās paaudzēs: Elektriskās problēmas biežāk rodas pēc 40 000 km un izpaužas kā nedarbojošies vējstikla tīrītāji, bojāti skārienjutīgie ekrāni un nefunkcionējoši imobilaizeri. Īpaši skarti ir 2013.-2018. gada modeļi.
Clio 4 degvielas tvertnes vāciņa problēmas: Clio 4 degvielas tvertnes vāciņš bieži aizķeras pēc 25 000-40 000 km netīras mehānikas vai bojātu Bowdena kabeļu dēļ. Tas izraisa avārijas degvielas uzpildes stacijās un bieži vien prasa pilnīgu blīvējuma sistēmas nomaiņu.
Renault Clio 5: problēmas ar automātisko transmisiju
Clio 5 automātiskajai pārnesumkārbai jau pirmajos ekspluatācijas gados parādās dažādi vājie punkti, kas izpaužas kā trinkstoša pārnesumu pārslēgšana, kavēšanās kustības uzsākšanas brīdī un neparasti trokšņi. Jo īpaši CVT piedziņai ir raksturīgs priekšlaicīgs siksnu un elektronisko sensoru nodilums, kas izraisa neparedzamu pārnesumu pārslēgšanos. Simptomi bieži parādās pakāpeniski - pirmās pazīmes parādās pēc 30 000 km nobraukuma, bet problēmas kļūst arvien nopietnākas no 70 000-90 000 km nobraukuma. Pārnesumkārbas nodilums ievērojami paātrinās, ja bieži notiek kustība ar apstāšanās un braukšanas režīmiem un neregulāra apkope.
Regulāra apkope ir ļoti svarīga pārnesumkārbas kalpošanas ilgumam. Jutīgajām Renault Clio 5 automātiskajām pārnesumkārbām ik pēc 60 000 km ir nepieciešama eļļas maiņa ar speciālu CVT šķidrumu un regulāra programmatūras atjaunināšana pie izplatītāja. Uzticamību var ievērojami uzlabot, piekopjot saudzīgu braukšanas stilu, izvairoties no braukšanas ar pilnu gāzi, kad transmisija ir auksta, un savlaicīgi novēršot nelielus bojājumus.
-6%
Atsauksmes - 69
Daļu informācija
SAE viskozitātes klase: 5W-30
ACEA:
ACEA A3 / B4
API:
API CH-4, API SN
Ražotāja ieteikumi: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
Ražotāja ieteikumi: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
Renault Clio 4: problēmas ar gaisa kondicionēšanas sistēmu
Clio 4 gaisa kondicionēšanas sistēma pēc 60 000 - 80 000 km vairs pienācīgi nesaldē, kad sabojājas dažādas detaļas. Biežākie iemesli ir bojāti kompresori, noplūduši kondensatori vai aizsērējuši izplešanās vārsti, kas izraisa pilnīgu dzesēšanas funkcijas atteici. Pirmie simptomi ir vājāka dzesēšanas veiktspēja, neparasti trokšņi no paneļa un migloti logi, lai gan gaisa kondicionēšanas sistēma ir ieslēgta. Vecākos modeļos, kas ražoti no 2013. līdz 2016. gadam, bieži vien nedarbojas arī automātiskā temperatūras kontrole.
Lai pārliecinātos, ka gaisa kondicionēšanas sistēma darbojas pareizi, ir svarīgi veikt sistemātisku pārbaudi. Renault Clio 4 gaisa kondicionēšanas sistēmām, kurām ir augstas apkopes prasības, ik pēc 40 000 km jāveic apkope, tostarp jāpārbauda dzesēšanas šķidrums, jāiztīra filtri un jāpārbauda visas caurules, vai nav noplūdes. Profilaktiska apstrāde ar antibakteriāliem līdzekļiem un regulāra darbība pat ziemā novērš lielus bojājumus un nodrošina optimālu dzesēšanas veiktspēju.
Renault Clio 3: problēmas ar 1,2 16V motoru
Clio 3 1.2 16V dzinējam ir raksturīgas tipiskas vājās vietas, kas īpaši jūtamas pēc 80 000-120 000 km nobraukuma, jo rodas nestabilas brīvgaitas darbības, jaudas zudums un palielināts patēriņš. Biežus bojājumus izraisa bojātas aizdedzes spoles, nolietojušies vārstu kājiņu blīvējumi un aizsērējušas iesmidzināšanas sprauslas. Īpaši problemātiska ir laika ķēdes bojājums, kas bieži vien bez brīdinājuma iestājas 100 000-150 000 km laikā un var izraisīt dārgus motora bojājumus. Bieži iedegas kontrollampiņa, kas norāda uz problēmām ar lambda sensoriem vai katalītisko neitralizatoru.
Lai savlaicīgi atklātu dzinēja problēmas, ir nepieciešama profesionāla pārbaude. Renault Clio 3 1,2 16V agregātiem, kam ir augstas apkopes prasības, ik pēc 15 000 km jāveic eļļas maiņa ar augstas kvalitātes motoreļļu un regulāri jāpārbauda, vai laika ķēde nav izstiepta. Profesionāla apkope ar savlaicīgu aizdedzes sveču, gaisa filtra un degvielas filtra nomaiņu novērš lielus bojājumus un nodrošina dzinēja ilgmūžību.
Renault Clio TCE 90: problēmas ar turbokompresoru
Clio 5 TCE 90 dzinējs cieš no īpašām turbokompresora problēmām, kas parasti izpaužas pēc 60 000-100 000 km nobraukuma ar jaudas zudumu, zilganiem izplūdes dūmiem un svilpošanu. Šos simptomus izraisa nolietojušies turbokompresora gultņi, noplūduši starpdzesēšanas vārsti vai bojāti izplūdes vārsti. Uzticamība ievērojami pasliktinās, jo īpaši īsāku braucienu un neregulāras tehniskās apkopes gadījumā. Otrais problēmu cikls bieži rodas pēc 140 000-180 000 km, kad sabojājas arī turbokompresora elektroniskās vadības komponenti.
Turbokompresora ilgmūžībai ir būtiska profesionāla apkope. Jutīgajām Renault Clio TCE 90 turbokompresoru sistēmām ir nepieciešama augstas kvalitātes motoreļļa ar īsiem maiņas intervāliem, kas nepārsniedz 10 000 km, un regulāri jāpārbauda, vai uzspiediena palielināšanas spiediena caurulēs nav radušās plaisas. Profilaktiska apstrāde ar speciālām piedevām un izvairīšanās no braukšanas ar pilnu slodzi, kad motors ir auksts, novērš priekšlaicīgu nodilumu un nodrošina optimālu jaudas padevi.
Renault Clio: Problēmas ar imobilaizeru un iedarbināšanas režīmu
Imobilaizera neiedarbināšanas problēma skar dažādas Clio paaudzes un izpaužas kā pilnīga neuzslēgšanās, neraugoties uz funkcionējošu akumulatoru un nebojātu startera motoru. Īpaši Clio 2 no 2003. līdz 2009. gadam un Clio 4 no 2013. līdz 2018. gadam šie trūkumi parādās jau pēc 40 000-70 000 km nobraukuma. Cēloņi bieži vien slēpjas bojātos transponderos atslēgas kartē, bojātos imobilaizera vadības blokos vai bojātā komunikācijā starp atslēgu un transportlīdzekli. Simptomi ir ziņojumi does not start asr on, chip card not recognize error messages un starter motor does not turn problems.
Lai diagnosticētu imobilaizera problēmas, jāveic sistemātiska pārbaude. Sarežģītajām Renault Clio imobilaizera sistēmām nepieciešama speciāla diagnostikas iekārta, lai nolasītu kļūdas un bieži vien pie pilnvarotā dīlera pārprogrammētu atslēgu kartes. Regulāra atslēgas kartes akumulatora pārbaude un nomaiņa ik pēc 3-4 gadiem novērš pēkšņas kļūmes un nodrošina drošu iedarbināšanu.
-38%
Atsauksmes - 38
Daļu informācija
Uzstādīšanas puse:
Priekšējais tilts, Aizmugurējais tilts
Garums [mm]:
210
Platums [mm]:
20
Papildus informācija:
Eibach Pro-Spacer, Splash Guards
Pamatojoties uz Renault Clio autovadītāju pieredzi, ir sastopamas šādas papildu problēmas:
Logu regulatora problēmas Clio 3: bieži rodas pēc 50 000-80 000 km nobraukuma, parasti to iemesls ir nolietojušies motori vai bojātas Bowdena troses.
Centrālās bloķēšanas traucējumi: Centrālās atslēgas bloķēšanas mehānismi: var rasties jau 30 000 km nobraukumā, bieži vien to iemesls ir bojāti durvju slēdzeņu piedziņas mehānismi vai kabeļu korozija.
Displeja un skārienekrāna darbības traucējumi: Parasti tie rodas pēc 60 000-100 000 km, un to cēlonis bieži vien ir pārkaršana vai mitruma bojājumi instrumentu panelī.
Clio 4 neatveras aizmugurējās durvis: mehāniskas problēmas no 40 000 km, ko izraisa nolietojušās eņģes vai bojāts elektriskais bloķēšanas mehānisms.
Radio un navigācijas sistēmas problēmas: Programmatūras kļūdas un aparatūras atteices pēc 50 000-90 000 km, īpaši 2014.-2016. gada modeļiem.
Ventilācijas kļūmes: Ventilatoru motoru atteice pēc 70 000-120 000 km netīrumu vai elektrisko defektu dēļ.
Klaņa nedarbojas: No 60 000 km nobraukuma: problēmas ar stūres rata kontaktiem vai bojāts skaņas signāla slēdzis.
Degvielas rādītājs rāda nepareizas vērtības: Bojāti degvielas tvertnes pludiņi pēc 80 000-150 000 km, īpaši dīzeļdegvielas versijās.
Renault Clio: vājās un stiprās puses
Stiprās puses
Vājās puses
Kompakti izmēri pilsētas satiksmei
Biežas problēmas ar automātisko pārnesumkārbu
Modernas asistenta sistēmas no 4. paaudzes
Gaisa kondicionēšanas sistēmas atteices pēc 60 000 km
Laba cenas un veiktspējas attiecība
Dažādu komponentu elektriskie bojājumi
Zemas tehniskās apkopes izmaksas benzīna modeļiem
Imobilaizera problēmas vecākiem modeļiem
Plašs modeļu un motoru klāsts
Turbokompresora nodilums TCE dzinējiem
Komfortabla balstiekārta
Pakļāvība atslēgu karšu nodilumam
Labi sadursmes testu rezultāti
Problēmas ar degvielas uzpildes vāciņa mehānismu
Renault Clio ir praktisks pilsētas automobilis ar dažām tipiskām vājajām vietām, taču tās ir viegli novēršamas, veicot regulāru apkopi un rūpīgu aprūpi. Visbiežākās sūdzības attiecas uz elektroniskajām detaļām un automātisko transmisiju, savukārt benzīna dzinēji uzrāda labu uzticamību, ja tie tiek pareizi uzturēti. Īpaši svarīgi ir savlaicīgi novērst nelielus defektus, lai izvairītos no dārgiem, no tā izrietošiem bojājumiem.
Noderīgi video par šo tēmu:
Kā nomainīt salona gaisa filtrs / salona filtrs RENAULT CLIO 2 (C65)
Kā nomainīt eļļas filtri un motoreļļa RENAULT CLIO 2 (C65)
AUTODOC Vislabāk pārdotās: rezerves daļas par izdevīgu cenu
Ražotāja ieteikumi: VW 505 01, MB 229.52, BMW Longlife-04, Renault RN0700, Renault RN0710, DEXOS 2, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, OV0401547-D30, OV0401547-G30