Satura rādītājs
Vai degvielas sprauslu tīrītājs patiešām darbojas?
DEGVIELAS ATLIKUMU NOGULSNES RADA IEVĒROJAMAS PROBLĒMAS DEGVIELAS INŽEKTORIEM, SAVUKĀRT ŠIE TĪRĪTĀJI VARĒTU KĻŪT PAR RISINĀJUMU
Sērfojot internetā vai ejot pa ielu, ir gandrīz neiespējami izvairīties no reklāmas par kādu jaunu brīnumlīdzekli vai preci, kas kardināli mainīs mūsu dzīvi. Diemžēl arī autopreču pasaule nav izņēmums: mums pastāvīgi tiek uzspiesti aizvien jaunas un jaunas „obligāti nepieciešamās preces”, kas izsaka drosmīgus apgalvojumus, ka tie palielinās veiktspēju vai samazinās degvielas patēriņu.
Var būt grūti noteikt, vai tie ir patiešām derīgi vai nē. Viena no šādām precēm, virs kuras pastāvīgi karājas jautājuma zīme, ir degvielas inžektoru tīrītājs. Ko šīs degvielas piedevas dod, un vai degvielas inžektoru tīrītāji darbojas?
KAS IR INŽEKTORU TĪRĪTĀJI
Degvielas inžektoru tīrītāji sastāv no dažādiem šķīdinātājiem un ir paredzēti gan dīzeļdegvielas, gan benzīna dzinēju degvielas vadu tīrīšanai. Tie ir neticami vienkārši lietojami, un tos var pievienot tieši degvielas maisījumam. Pēc tam tie nav jāiztukšo vai jāatdala; šķīdinātāji ir viegli uzliesmojoši, tāpēc tie tiks izvadīti kopā ar pārējo degvielas maisījumu, un tiem nevajadzētu atstāt papildu nogulsnes.
Tie ir paredzēti, lai atjaunotu automašīnas degvielas iesmidzināšanas sistēmas sākotnējo stāvokli, attīrot to no visa, kas varētu traucēt tās pilnvērtīgu darbību. Ražotāji apgalvo, ka to produkti var izkliedēt mitrumu un izšķīdināt sveķus, laku un citus degvielas atlikumus no visas degvielas sistēmas, degvielas tvertnes, degvielas vadiem, degvielas sprauslām, vārstiem, gredzeniem un virzuļiem, būtībā iztīrot visu degvielas sistēmu.
Visekskluzīvāko un potenciāli efektīvāko tīrītāju sastāvā kā aktīvās sastāvdaļas bieži vien ir poliizobutilēns (PIB), poliēteramīns (PEA) un poliizobutilēna amīns (PIBA). PIB ir detergents, kas efektīvi noņem sveķus, oglekļa un citas nogulsnes no degvielas sistēmas un darbojas kopā ar PEA, lai noārdītu visnoturīgākās nogulsnes degvielas iesmidzināšanas sistēmā. PIBA neizvada nogulsnes un ir krietni efektīvāks, lai izņemtu mitrumu no degvielas sistēmas, un tas arī var nebūt iekļauts visos inžektoru tīrītājos. Daži zemākas klases līdzekļi tā vietā satur tādus šķīdinātājus kā toluols (to izmanto krāsu šķīdinātāju ražošanā) un acetons (to satur parastie tīrīšanas līdzekļi, ko var atrast mājās, un kas ir līdzīgi nagu lakas noņēmējam), kas varētu būt mazāk efektīvi nekā PIB un PEA saturošie līdzekļi. Daži no populārākajiem inžektoru tīrītājiem ir: Hot Shot's Secret Diesel Extreme Clean and Boost, Berryman B-12 Chemtool Fuel Treatment, Chevron Techron Concentrate Plus Fuel System Cleaner un LUCAS LUC10013 10013 Fuel Treatment.
LIQUI MOLY Tīrīšanas līdzeklis, Dīzeļiesmidzināšanas sistēma
250ml, Dīzeļdegviela
K2 Degvielas piedeva
Dīzeļdegviela, 5l
LIQUI MOLY Degvielas piedeva
200ml, Kārba
LIQUI MOLY Degvielas piedeva
Dīzeļdegviela, 5l, Tvertne
STP Degvielas piedeva
Benzīns, 200ml, Pudele
KĀPĒC MUMS IR NEPIECIEŠAMS INŽEKTORU TĪRĪTĀJS
Degvielas sprauslām ir ļoti svarīga loma, jo tās iesmidzina optimālo degvielas daudzumu automašīna dzinējā. Ja cilindros nonāk nepareizs degvielas daudzums, tas, visticamāk, izraisīs kļūdas sadedzes procesā, un dzinējs var sākt to izšļakstīt un neefektīvi izmantot degvielu. Rezultātā palielināsies degvielas patēriņš, kā arī automašīnas izmešu daudzums.
Sprauslas var nosprostot laika gaitā uzkrājušies nosēdumi. Lai gan lielākā daļa degvielas atlikumu lēnām iztvaiko, tomēr daļa degvielas vienmēr paliek sprauslu urbumos un pašās sprauslās. Degvielā esošie atlikumi, kas neiztvaiko, iesūcas degvielas sprauslu vai cilindru sānos un pārvēršas cietā lakā, kas ir nogulšņu veidošanās sākuma punkts. Laika gaitā šīs nogulsnes aizsprosto sprauslu urbumus un pašas sprauslas un izraisa to, ka dzinējs vairs nesaņem precīzu nepieciešamā gaisa un degvielas maisījuma attiecību. Tieši tad var rasties nopietnas problēmas.
Šādas problēmas bieži vien rodas vecākiem transportlīdzekļiem, kā arī autovadītājiem, kuri bieži dodas īsos braucienos, jo eļļā esošais mitrums nepaspēj iztvaikot.
VAI INŽEKTORU TĪRĪTĀJS DARBOJAS
Inžektoru tīrītājos iekļautajiem šķīdinātājiem vajadzētu palīdzēt likvidēt visas šīs nogulsnes un īpaši pozitīvi ietekmēt degvielu iesmidzināšanas sistēmā. Viens no lielākajiem inžektoru tīrītāju ieguvumiem: tas palīdz autovadītājiem panākt optimālu degvielas padevi dzinējam. Ja dzinējs saņem pārāk daudz vai pārāk maz degvielas aizsērējušu degvielas sprauslu dēļ, dzinējs sāk darboties neefektīvi. Inžektoru tīrītāja lietošana to novērš.
Iztīrot sprauslas, līdztekus uzlabotajai degvielas padevei automašīna arī radīs mazāk izmešu. Oglekļa nogulsnes un citi piemaisījumi degvielas iesmidzināšanas sistēmā var ietekmēt optimālu degvielas un skābekļa maisījumu, tādējādi radot kaitīgākas emisijas. Emisiju samazināšana varētu palīdzēt arī vecākām automašīnām, kurām ir lielāka iespējamība saskarties ar degvielas sprauslu problēmām, iziet tehnisko apskati vai servisa pārbaudi.
Tāpat viens no papildu ieguvumiem ir zemāks degvielas patēriņš. Degvielas inžektoru tīrītājs likvidē nogulsnes degvielas sistēmā, tādēl degvielas patēriņa līmenis dīzeļdzinējā var atgriezties optimālajā līmenī, kas visu padarīs daudz lētāku un arī nozīmē, ka var palielināties automašīnas nobraukums.
Daži autoīpašnieki ir ziņojuši, ka pēc inžektoru tīrītāja lietošanas ir palielinājusies jauda. Viņi ir ziņojuši, ka, izmantojot augstklasīgu dīzeļdegvielas inžektoru tīrītāju, ir izdevies atgūt līdz pat 40% dzinēja jaudas. Degvielas iesmidzināšanas sistēmas aizsērēšana samazina automašīnas jaudu un paātrinājumu, jo degvielas sistēmā veidojas neoptimāls degvielas un skābekļa maisījums. Ja jūsu kravas vai vieglās automašīnas ir vecas, jāapsver iespēja izmantot labu degvielas inžektoru tīrītāju, lai notīrītu nosēdumus no iesmidzināšanas sistēmas. Jūs būsiet pārsteigts, ka varat atgūt zaudēto automašīnas jaudu un paātrinājumu.
STP Degvielas piedeva
Dīzeļdegviela, 400ml, Pudele
MANNOL Tīrīšanas līdzeklis, Dīzeļiesmidzināšanas sistēma
250ml, Dīzeļdegviela
STP Degvielas piedeva
Dīzeļdegviela, 200ml, Pudele
LIQUI MOLY Tīrīšanas līdzeklis, Dīzeļiesmidzināšanas sistēma
250ml, Dīzeļdegviela
LIQUI MOLY Degvielas piedeva
Benzīns, 300ml, Kārba
Kā minēts iepriekš augstākā līmeņa inžektoru tīrītāji ietver PIBA un palīdzēs no degvielas sistēmas izvadīt ūdeni. Tas var uzlabot dzinēja darbību un līdz ar citām tīrīšanas piedevām palīdz novērst rūsu un koroziju dzinējā.
Eksperti ir norādījuši, ka dzinēja aizdedzes izlaiduma gadījumus var novērst, izmantojot arī degvielas inžektoru tīrītāju. Sadegušas un piecepušās degvielas nogulšņu uzkrāšanās var neļaut virzuļiem darboties pareizajā brīdī un sinhroni ar vārstiem un citām dzinēja kustīgajām detaļām: ja kādā cilindrā notiek aizdedzes izlaidums, pārējie var un turpinās darboties kā parasti, taču dzinēja darbībā būs vērojams zināms kritums. Ja degvielas sprauslas ir iztīrītas un nav aizsērējušas, tas nenotiks, un viss atkal darbosies raiti.
Tomēr pastāv dažas iespējamās ar degvielas inžektoru tīrītājiem saistītās problēmas. Kā allaž, viss vienmēr ir atkarīgs no izvēlētā līdzekļa kvalitātes. Ja tiek izmantoti zemākas klases līdzekļi, kas nesatur augstklasīgus ķīmiskos šķīdinātājus, to ietekme var būt neliela vai tās var nebūt vispār. Sadegusī degviela ir daudz cietāka nekā parastie sadzīves tauki un krāsas, tāpēc tādu līdzekļu izmantošana, kas sastāv galvenokārt tikai no acetona un toluola, var nebūt tik efektīva.
Tomēr tas nenozīmē, ka līdzekļi ar šīm spēcīgajām ķīmiskajām vielām automātiski ir labāki. To spēcīgās iedrbības dēļ daudzi no tiem nav piemēroti dīzeļdzinējiem un var nopietni un paliekošii bojāt dzinēju. Pārmērīga dažu dīzeļdegvielas inžektoru tīrītāju lietošana var sabojāt iekārtas degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Dažus degvielas inžektoru tīrītājus var lietot vairākkārtīgi, neradot negatīvas sekas, taču tos drīkst lietot tikai periodiski un saskaņā ar ražotāja ieteikumiem. Pirms jebkāda veida inžektoru tīrītāju lietošanas vienmēr ieteicams ir pārbaudīt līdzekļa marķējumu un konsultēties ar ekspertu vai transportlīdzekļa ražotāju.
Tāpat arī vecāku, pirms pagājušā gadsimta 90. gadiem ražotu modeļu transportlīdzekļos degvielas iesmidzināšanas sistēmas vietā var tikt izmantots karburators. Tas nozīmē, ka inžektoru tīrītāji tiem nebūs piemēroti un neradīs vēlamo efektu, vai arī tā vispār nebūs. Šiem transportlīdzekļiem var būt nepieciešami atšķirīgi, specifiskāki tīrīšanas līdzekļi vai pavisam cits apkopes grafiks. Pretējā gadījumā tie var izraisīt dzinēja bojājumus vai pat lielāku nogulšņu veidošanos.
Pastāv arī daži jautājumi par to, cik ilgi darbojas degvielas inžektoru tīrītāji. Daži aizsargā degvielas vadus tikai īsu laiku, savukārt citi nodrošina degvielas sistēmas tīrību uz ilgāk nekā 2 gadiem. Arī tas atšķiras atkarībā no līdzekļa un ir ļoti grūti prognozējams.
INŽEKTORU TĪRĪTĀJS: VAI TAS IR TĀ VĒRTS
Līdzīgi kā daudzos citos auto kopšanas aspektos arī uz jautājumu, vai inžektoru tīrītājs darbojas, un kad to lietot, nav skaidras atbildes. Skaidrs, ka, ja sprauslas ir aizsērējušas ar sadegušo degvielu vai atlieku nogulsnēm, neoptimālā degvielas un gaisa maisījuma dēļ samazināsies automašīnas veiktspēja, un teorētiski šo nosēdumu noņemšana ievērojami uzlabos automašīnas vispārējo veiktspēju un stāvokli. Tomēr pastāv, kaut neliels, bet tomēr risks, ka, izmantojot inžektoru tīrītājus, dažus dzinējus var sabojāt. Kopumā šķiet, ka tie jūsu dzinējam drīzāk noderēs, nevis kaitēs, taču vienmēr ir svarīgi pārbaudīt, vai līdzeklis, ko gatavojaties ievietot degvielas tvertnē, ir saderīgs un vai to iesaka eksperti vai ražotājs.
TOP produktai šia tema: