Satura rādītājs
Kā salabot saplaisājušu automašīnas mērinstrumentu paneli
Ja mērinstrumentu panelis ir saplaisājis, tas ir ne tikai kaitinoši, bet arī skaidri norāda, ka jūsu automašīna noveco, vai tās ziedu gadi ir jau aiz muguras. Pievilcīgs un nevainojams mērinstrumentu panelis rada vispārēju iespaidu, ka jūsu automašīna ir labi kopta un uzturēta.
NO KURIENES RODAS PLAISAS?
Mērinstrumentu panelis atrodas tieši zem vējstikla, tas pastāvīgi tiek pakļauts saules iedarbībai, tāpēc vinila PVC sastāvā esošais hlors pakāpeniski iztvaiko. Tā pārklājums kļūst ciets un trausls un vairs nevar izplesties vai sarauties atkarībā no temperatūras. Pirmās plaisas parādīsies vietās, kur spriedze ir vislielākā. Ja nekavējoties tās nenovērsīsiet, plaisas izplatīsies pa visu mērinstrumentu paneli. Putas zem tā uzsūks mitrumu no gaisa un sāks uzbriest. Tas izraisa tipisku plaisu veidošanos, ko bieži var novērot vecākos transportlīdzekļos. Pilnībā saplaisājušu mērinstrumentu paneli diez vai būs iespējams glābt bez demontāžas un trīs dienu darba. Tāpēc rīkojieties, parādoties jau pirmajām bojājumu pazīmēm, citādi tas prasīs daudz laika un būs dārgi.
NELIELU PLAISU REMONTS
Ap „punktveida remonta” jautājumu ir izveidojusies vesela nozare, kas piedāvā piemērotu remontkomplektu praktiski ikvienam nelielam transportlīdzekļa bojājumam; arī mērinstrumentu panelis nav izņēmums. Lai gan tas var izklausīties paradoksāli, taču pirmais solis plaisas labošanā ir tās palielināšana. Plaisa ir jāveido pietiekami liela, lai pildvielu varētu ieklāt pareizā biezumā.
Vispirms ar asu nazi nogrieziet plaisas „uzbriedušo” malu. Pēc tam izveidojiet ķīļa formas iegriezumu, lai sagatavotu pamatu bojātā laukuma aizpildīšanai. Pārliecinieties, ka tas ir rūpīgi notīrīts un noslaucīts ar spirtu, lai izveidotu no taukiem brīvu virsmu, pie kuras remonta sastāvs var pienācīgi piestiprināties. Nākamais solis ir darba zonas uzsildīšana. Profesionāļi parasti izmanto lodāmuru ar speciāli izveidotu karstu plāksni pie uzgaļa. Ja jums ir remontkomplekts, jūs varat izmantot mini uzkarsēšanas gludeklīti, kas nāk komplektā ar citiem instrumentiem.
YATO Lodēšanas pistole
YATO Karstā gaisa lodēšanas stacija
YATO Lodāmurs
Darba temperatūra līdz: 500°C
MILWAUKEE Bezvadu lodāmurs
Nākamais solis ir aizpildīt bojājuma vietu ar sastāvu, tādējādi radot ideālu pamatu veiksmīgam remontam. Pēc tam tā ir jānoslīpē, izveidojot aptuveni 2 mm dziļu un 5 mm platu dobumu. Pārliecinieties, ka bojājuma vieta ir pilnīgi tīra, un uzklājiet plastmasas pildvielu ar cietinātāju un krāsu, kas atbilst jūsu mērinstrumentu panelim. Abas sastāvdaļas jāsajauc kopā instrukcijā norādītajā attiecībā un jāizlīdzina pa remontējamo zonu. Piespiediet teksturēto papīru bojātai vietas, pirms pildviela ir paspējusi sacietēt. Tādējādi atbilstošā tekstūra tiek pārnesta uz remontējamo zonu, padarot to praktiski neredzamu. Ar šo nelielo remontpasākumu automašīnas salonā var daudz ko salabot. Neatkarīgi no tā, vai tie būtu roku balsti vai durvju paneļi — kur vien tiek izmantots polivinilhlorīds, tos var salabot, izmantojot šīs vienkāršās viltības.
DETALIZĒTI: PILNA RESTAURĀCIJA
Ko darīt, ja viss mērinstrumentu panelis jau ir sliktā stāvoklī? Šajā gadījumā palīdzēs tikai atbilstoši strikti pasākumi. Panelis ir pilnībā jānoņem, un dažkārt tas var radīt daudz darba. Ja patiešām vēlaties ķerties pie šī uzdevuma veikšanas, jums vajadzēs noņemt sēdekļus, stūres ratu, ātrumpārslēgu un, iespējams, arī durvis. Neaizmirstiet ņemt vērā priekšējā pasažiera drošības spilvenu, ja jūsu automašīna ir aprīkota ar tādu. Pārliecinieties, ka jums ir remonta instrukcijas, lai demontāžas laikā nepieļautu kļūdas.
Kad mērinstrumentu panelis ir noņemts, ar vienu vienīgu punktveida remontu parasti nepietiek. Slīpēšana, paplašināšana un aizpildīšana tiek veikta tāpat kā neliela remonta gadījumā. Tomēr „punktveida remonts” ir pabeigts vēlākais tad, kad aizpildīšanas maisījums ir noslīpēts. Nākamais solis ir pārkrāsot visu mērinstrumentu paneli vairākos slāņos. Tirgū ir pieejami vairāki ļoti interesanti auto lakas veidi ar faktūru, kas lieliski atdarina vinila tekstūru.
PĀRKLĀŠANA NO JAUNA KĀ ALTERNATĪVA
Šo detaļu ražošanas procesa dēļ tās praktiski nav iespējams pārklāt no jauna. Pārklāšanu veic uz vakuumformēšanas galda ar atbilstošas formas veidni. Ja šie ražošanas līdzekļi nav pieejami, patstāvīgi veicot atjaunošanu, jāmeklē citas alternatīvas.
IZBAUDI SAVU „JAUNO” AUTOMAŠĪNU
Pareizi salabojot mērinstrumentu paneli, gan veicot punktveida remontu, gan pilnu restaurāciju, automašīnas salonam var piešķirt svaigu un atjaunotu izskatu. Pat jaunu nelielu detaļu uzstādīšana, tādu kā ātrumpārslēga uzgalis, stūres rata apvalks vai grīdas, var likt jūsu vecāka gadagājuma automašīnai izskatīties kā jaunai.
TOP produkti par šo tēmu: