Renault Captur problēmas
Renault Captur pieredze: bieži sastopamie defekti, tipiskas problēmas un modeļa vājās vietas
- TCE 90 motora laika ķēde: 1.2 TCE dzinēja laika ķēde: pirmās nodiluma pazīmes parādās no 40 000 līdz 60 000 km. Tipiski simptomi ir graboši trokšņi, startējot no aukstuma, un nevienmērīga motora darbība.
- Displejs nedarbojas: Captur 2 informācijas un izklaides sistēmas displejs var nedarboties vai darboties tikai daļēji pēc 20 000-30 000 km. Ekrāns bieži vien ir melns vai uzrāda pikseļu kļūdas.
- Start-stop sistēmas darbības traucējumi: Pēc 15 000-25 000 km Start-stop sistēma nedarbojas droši un bieži vien pēc 15 000-25 000 km pastāvīgi izslēdzas. Tas pārmērīgi noslogo akumulatoru.
- Sūdzības par automātisko transmisiju: TCE 1.2 TCE automātiskajai pārnesumkārbai pārnesumu pārslēgšana notiek lēni, un jau pēc 50 000 km var rasties nopietni darbības traucējumi.
Renault Captur: 1.2 TCE dzinēja un laika ķēdes problēmas.

Visbiežāk sastopamie Renault Captur bojājumi attiecas uz 1.2 TCE dzinēju, jo īpaši uz laika ķēdi, kas sāk uzrādīt nodiluma pazīmes, nobraucot 40 000-60 000 km. TCE 90 dzinējam aukstās iedarbināšanas laikā rodas raksturīgi graboši trokšņi, kas norāda uz izstieptu laika ķēdi. Laika gaitā šie simptomi pastiprinās, un, ja tos neņem vērā, tie var izraisīt dārgus dzinēja bojājumus. Šī problēma būtiski ietekmē dzinēja uzticamību, jo laika ķēde ir būtiska sastāvdaļa vārstu laika noteikšanai. Īpaši cieš transportlīdzekļi ar lielu pilsētas satiksmes slodzi, kuros biežie iedarbināšanas un apturēšanas cikli rada papildu slodzi ķēdes darbībai. Oriģinālās laika ķēdes kalpošanas laiks ir krietni zemāks par gaidīto, kas noved pie priekšlaicīgiem remontiem.
Regulāra apkope ir ļoti svarīga, lai laikus atklātu ķēdes problēmas. Jutīgajiem Renault Captur TCE dzinējiem ik pēc 15 000 km jāveic rūpīga ķēdes un spriegotāja sistēmas pārbaude. Pēc pirmajām grabošu trokšņu pazīmēm nekavējoties jāveic profesionāla diagnostika, jo savlaicīga zobrata ķēdes nomaiņa ir ievērojami lētāka nekā pilnīgs dzinēja remonts pēc ķēdes pārrāvuma.
Renault Captur: Problēmas ar displeju un navigācijas sistēmu
Renault Captur 2 displejs nedarbojas uzticami, un īpaši daudz bojājumu ir centrālajai informācijas un izklaides sistēmai. Pirmie traucējumi var rasties jau pēc 20 000-30 000 km, kad displejs paliek melns vai reaģē tikai daļēji. Navigācija vairs nedarbojas pareizi, kas ievērojami ierobežo transportlīdzekļa darbību. Tipiski simptomi ir aizsalstoši ekrāni, pikseļu kļūdas vai pilnīga sistēmas atteice. Radio vairs nedarbojas pareizi, ja ir bojāts centrālais displejs, jo abas sistēmas ir savstarpēji saistītas. Elektronika izrādās viena no modeļa lielākajām vājajām vietām, jo bieži tiek saņemtas sūdzības par displeja problēmām. Induktīvā uzlāde nedarbojas, ja informācijas un izklaides sistēmas vadības bloks ir bojāts.
Sistemātiska pārbaude ir būtiska jau pie pirmajām pazīmēm par displeja problēmām. Sarežģītajām Renault Captur informācijas un izklaides sistēmām ir nepieciešami regulāri programmatūras atjauninājumi un profesionāla diagnostika darbības traucējumu gadījumā. Īslaicīgas programmatūras problēmas var atrisināt sistēmas restartēšana, uz 30 minūtēm atvienojot transportlīdzekļa akumulatoru, taču aparatūras defektu gadījumā parasti ir nepieciešama pilnīga displeja bloka nomaiņa.
Renault Captur: Problēmas ar automātisko transmisiju

Automātiskajai 1.2 TCE automātiskajai pārnesumkārbai ir dažādi darbības traucējumi, kas var pasliktināt braukšanas drošību. No 30 000 līdz 50 000 km tiek novērota pārnesumu pārslēgšanas kustība, jo īpaši, uzsākot kustību un braucot ar mazu ātrumu. Versnelingsbak nepārnes pārslēgšanās nav vienmērīga un ekstremālos gadījumos var pārslēgties uz avārijas režīmu. Tipiski simptomi ir aizkavēta reakcija, pārslēdzot pārnesumus, grūti pārslēgšanas triecieni un neparasti trokšņi no transmisijas korpusa. Automātiskā pārnesumkārba ne vienmēr pareizi pārslēdzas uz vēlamo pārnesumu, kas var būt īpaši bīstami apdzīšanas laikā. Pārnesumkārbas elektroniskais vadības bloks ir jutīgs pret defektiem, un defektu kodi bieži norāda uz problēmām ar solenoīda vārstiem vai transmisijas vadības bloku. Ja rodas nopietnas problēmas, transmisija var pilnībā nedarboties un transportlīdzeklis var apstāties.
Profesionāla pārbaude ir nepieciešama jau pie pirmajām pārslēgšanas problēmu pazīmēm. Precīzajām Renault Captur automātiskajām pārnesumkārbām ir nepieciešami īpaši diagnostikas instrumenti un regulāra eļļas maiņa ik pēc 60 000 km, lai nodrošinātu optimālu darbību. Pārnesumkārbas vadības bloka programmatūras atjaunināšana var palīdzēt agrīnā stadijā, savukārt mehāniskiem defektiem bieži vien nepieciešams apjomīgs remonts vai visas transmisijas nomaiņa.
Renault Captur: Problēmas ar gaisa kondicionēšanas un bremžu sistēmu
Renault Captur gaisa kondicionēšanas sistēma nepietiekami atvēsinās, un tas var ietekmēt dažādas detaļas. Pirmās problēmas ar dzesēšanas šķidruma cirkulāciju var rasties jau pēc 25 000-40 000 km nobraukuma, kā rezultātā dzesēšanas sistēmas darbība ir slikta vai tā pilnībā sabojājas. Biežākie iemesli ir kondensatoru noplūde, bojāti kompresori vai aizsērējuši filtri. Arī bremžu sistēma uzrāda vājās vietas, jo īpaši aizmugurējo bremžu diski, kas var nodilt priekšlaicīgi. Pirmās brīdinājuma pazīmes ir čīkstēšanas vai slīcināšanas trokšņi bremzēšanas laikā. Bremžu kluči nolietojas nevienmērīgi, kas samazina bremzēšanas veiktspēju. Dažos transportlīdzekļos elektroniskā stabilitātes programma var sākt darboties nepareizi, ja bremžu sensori ir netīri vai bojāti.
Profesionāla apkope ir ļoti svarīga transportlīdzekļa drošībai. Renault Captur gaisa kondicionēšanas sistēmām ik pēc 2-3 gadiem ir jāveic apkope, ieskaitot dzesēšanas šķidruma pārbaudi un filtra nomaiņu, savukārt bremžu sistēma ir jāpārbauda ik pēc 15 000 km. Dzesēšanas problēmu gadījumā var palīdzēt kondensatora tīrīšana vai aukstumaģenta papildināšana, savukārt bremžu problēmu gadījumā bieži vien ir jānomaina bremžu kluči un diski.
Renault Captur: Akumulatora un elektronisko sistēmu problēmas

Renault Captur akumulators priekšlaicīgi kļūst vājš, jo īpaši transportlīdzekļos ar Start-stop sistēmu. Jau pēc 2-3 gadiem jeb 40 000-60 000 km startera akumulators var zaudēt savu jaudu, izraisot iedarbināšanas problēmas. Starta-stop sistēma vairs nedarbojas droši un, lai aizsargātu novājināto akumulatoru, tā pastāvīgi izslēdzas. Transportlīdzeklim novecojot, arvien biežāk rodas elektroniskie defekti, jo īpaši netiek atpazīta mikroshēmas karte vai ārējie spoguļi netiek atlocīti. Ja bojāts elektriskais vadības bloks, spoguļi netiek salocīti. Citas tipiskas elektroniskās problēmas ir šādas: neatveras degvielas uzpildes vāks, durvis neatveras ar tālvadības pulti vai neizslēdzas radio. Šie bojājumi bieži vien ir saistīti ar koroziju uz kontaktdakšu savienojumiem vai bojātiem vadības blokiem. Mūsdienu Captur sarežģītās elektronikas dēļ transportlīdzeklis ir jutīgs pret dažādiem elektriskiem bojājumiem.
Elektrosistēmu ilgmūžībai ir būtiska regulāra apkope. Renault Captur jutīgajām elektroniskajām detaļām ik pēc 20 000 km ir regulāri jāpārbauda akumulatora spriegums un jātīra kontakti. Akumulatora problēmu gadījumā bieži vien palīdz tā nomaiņa ar pastiprinātu AGM akumulatoru, savukārt elektronisko defektu gadījumā parasti nepieciešama profesionāla diagnostika un bojāto vadības bloku nomaiņa.
Papildu bieži sastopamie Renault Captur bojājumi
Pamatojoties uz Renault Captur autovadītāju pieredzi, sastopamas šādas papildu problēmas:
- Dīzeļdegvielas daļiņu filtra aizsērēšana: rodas galvenokārt dīzeļdegvielas modeļiem pēc 60 000-80 000 km, jo īpaši braucot galvenokārt īsus attālumus.
- Turbokompresora problēmas TCE 130: Bojājumi var rasties jau 80 000-100 000 km, un to iemesls bieži vien ir eļļas trūkums vai aizsērējušas caurules.
- Logu regulatora atteices: Elektriskie logi var bloķēties vai darboties gausi pēc 40 000-70 000 km.
- Degvielas sūkņa darbības traucējumi: Degvielas sūkņi var sabojāties pēc 100 000-120 000 km, īpaši benzīna dzinējiem.
- Izplūdes sistēmas korozija: Atkarībā no braukšanas apstākļiem, pēc 50 000-80 000 km bieži rodas priekšlaicīga izpūtēja rūsas veidošanās.
- Vējstiklu tīrītāju problēmas: Stikla tīrītāju motori var nedarboties vai darboties neregulāri pēc 60 000-90 000 km.
- Hibrīda sistēmas defekti: Hibrīda sistēmas problēmas: Hibrīda modeļiem pēc 80 000-120 000 km var rasties akumulatora problēmas.
Renault Captur: vājās un stiprās puses
Stiprās puses |
Vājās puses |
Mūsdienīgs dizains |
TCE motora laika ķēde |
Labs telpas izmantojums |
Displeja kļūmes |
Plašs standarta aprīkojums |
Automātiskās transmisijas problēmas |
Augsta sēdvietu pozīcija |
Start-stop sistēmas traucējumi |
Daudzpusīga personalizācija |
Gaisa kondicionēšanas traucējumi |
Laba cenas un veiktspējas attiecība |
Akumulatora vājums |
Zemas ekspluatācijas izmaksas |
Ievainojama elektronika |
Renault Captur ir vizuāli pievilcīgs un praktisks automobilis, taču tam ir dažas tehniskas nepilnības. Galvenās problemātiskās jomas ir TCE dzinēja laika ķēde, informācijas un izklaides sistēma un automātiskā pārnesumkārba. Lai izvairītos no visbiežāk sastopamajiem defektiem un saglabātu transportlīdzekļa uzticamību, ir ļoti svarīga regulāra un aktīva apkope. Lai izvairītos no dārgiem remontdarbiem, īpaši svarīgi ir savlaicīgi atklāt dzinēja problēmas un elektroniskos defektus.