Problēmas ar Peugeot 5008
Peugeot 5008 pieredze: bieži sastopamie defekti, tipiskas problēmas un modeļa vājās vietas
- Start-Stop nedarbojas: Peugeot 5008 Start-Stop sistēma var radīt problēmas jau pēc 20 000-40 000 km. Bieži sastopamie simptomi ir pilnīga funkcijas atteice vai neregulāra uzvedība, startējot. Iemesli parasti ir bojāti akumulatora sensori vai problēmas ar dzinēja vadības bloku.
- Neslēdzas priekšējais displejs: Modeļos, sākot no 2019. gada, šī problēma bieži rodas pēc 30 000-50 000 km. Displejs iestrēgst konsolē vai izstiepjas tikai daļēji. Visbiežāk sastopamie iemesli ir mehāniski nolietojušās detaļas izvilkšanas mehānismā vai bojāti elektromotori.
- Aizmugurējās durvis neatveras: Peugeot 5008 modeļos plaši izplatīta problēma, kas var rasties gan pie maziem nobraukumiem ap 15 000 km, gan vēlāk, nobraucot 80 000-100 000 km. Elektriskās aizmugurējās durvis nereaģē uz tālvadības pulti vai pogas nospiešanu.
- Gaisa kondicionieris neaizsilst: Pēc 25 000-35 000 km, īpaši 2.0 HDI un 1.5 BlueHDI 130 modeļiem, rodas dzesēšanas problēmas. Gaisa kondicionēšanas sistēma pūš siltu gaisu vai nepārtraukti zaudē dzesēšanas jaudu, kas norāda uz dzesēšanas šķidruma zudumu vai bojātiem kompresoriem.
Peugeot 5008: Problēmas ar Start-Stop sistēmu
Peugeot 5008 automobiļa Start-Stop sistēma bieži uzrāda darbības traucējumus, kas var izpausties ar dažādiem simptomiem. Funkcija neslēdzas, lai gan ir izpildīti visi nosacījumi, vai arī motors neregulāri izslēdzas un atkal ieslēdzas. Šīs problēmas īpaši bieži rodas 1.2 PureTech un 1.6 THP dzinējiem, un bieži vien tās ir saistītas ar kļūdu ziņojumiem displejā. Sistēmas uzticamība ievērojami samazinās, ja ir bojāti sensori vai programmatūras kļūdas. Pilnīgas sistēmas atteices izraisīti bojājumi nav nekas neparasts, īpaši 2011. gada un jaunāku modeļu versijās.
Lai Start-Stop sistēma darbotos pareizi, ir svarīgi veikt sistemātisku pārbaudi. Peugeot 5008 jutīgie akumulatora sensori ir regulāri jākalibrē un jāpārbauda sprieguma vērtības, jo pat vismazākās novirzes var izraisīt darbības traucējumus. Turklāt jāpārbauda, vai dzinēja vadības blokos nav jaunāko programmatūras atjauninājumu, un vajadzības gadījumā tie jāpārprogrammē. Sistēmas kalpošanas laiku var ievērojami pagarināt, regulāri veicot akumulatora apkopi un pārbaudot visus elektriskos savienojumus.
Peugeot 5008: Problēmas ar head-up displeju

Peugeot 5008 priekšējā displejā rodas mehāniski defekti, kas kļūst pamanāmi, nepilnīgi vai pilnīgi izstājoties. Displejs iestrēgst instrumentu panelī vai tikai trīcīgi pārvietojas un nesasniedz paredzēto pozīciju. Šie defekti biežāk rodas GT versijās un augstākajās aprīkojuma līnijās, jo šeit sistēma ir uzstādīta kā standarta aprīkojums. Simptomi bieži pastiprinās ekstremālās temperatūrās gan ziemā, gan vasarā. Izstiepšanas mehānisma motoram un pārnesumkārbai ir nodiluma pazīmes, kas var novest pie pastāvīga funkcionāla bojājuma.
Lai pārbaudītu sarežģītās mehāniskās sastāvdaļas, ir nepieciešama profesionāla apkope. Precīzajiem Peugeot 5008 Head-Up Display mehānismiem ik pēc 30 000 km nepieciešama īpaša eļļošana un regulāra vadotņu tīrīšana. Pie pirmajām problēmu pazīmēm jāpārbauda pagarināšanas sistēmas elektromotori un zobrati. Profilaktiska apstrāde ar piemērotiem smērvielām un savlaicīga nolietoto detaļu nomaiņa novērš dārgi izmaksājošus pilnīgus visas displeja sistēmas bojājumus.
Peugeot 5008: Problēmas ar elektriskajām aizmugurējām durvīm
Peugeot 5008 elektriskās aizmugurējās durvis neatveras vai reaģē neuzticami uz mēģinājumiem tās atvērt, izmantojot tālvadības pulti vai iekšējo pogu. Problēma izpaužas divos tipiskos "viļņos": sākotnēji pie neliela nobraukuma, aptuveni 15 000 km, programmatūras kļūdu dēļ, un vēlāk, nobraucot 80 000-100 000 km, mehāniskā nolietojuma dēļ. Automātiskās aizmugurējās durvis nepārslēdzas pareizi, kas var radīt drošības problēmas iekraušanas un izkraušanas laikā. Arī dīzeļdegvielas versijām 2.0 HDI un 1.6 HDI ir problēmas ar elektroapgādi. Atverot aizmugurējās durvis ar tālvadības pulti, atslēga netiek atpazīta, kas norāda uz bojātiem sensoriem.
Lai elektriskās aizmugurējās durvis kalpotu ilgi, ir nepieciešama regulāra apkope. Sarežģītajām Peugeot 5008 aizmugurējo durvju piedziņām ik pēc 20 000 km jāveic mehānisko komponentu pārbaude un savienojumu eļļošana. Vadības blokos jānolasa kļūdu kodi un vajadzības gadījumā tie jāpārprogrammē. Īpaša uzmanība jāpievērš mikroslēdziem un sensoriem, kas atbild par stāvokļa noteikšanu, jo to bojājums var izraisīt pilnīgu sistēmas atteici.
Peugeot 5008: Problēmas ar gaisa kondicionēšanas sistēmu
Peugeot 5008 gaisa kondicionēšanas sistēma nepietiekami atvēsina vai pastāvīgi zaudē jaudu, kas ir īpaši jūtams vasaras mēnešos. Šīs sūdzības biežāk rodas ar 2.0 HDI 150 un 1.5 BlueHDI 130 dzinējiem, bieži vien kopā ar neparastiem trokšņiem no dzinēja nodalījuma. Sistēma nedarbojas pareizi, ja ir dzesēšanas šķidruma noplūde vai bojāti kompresori. Apkure nedarbojas pareizi, ja ir bojāts arī siltummainis. Tādi simptomi kā aizsvīduši logi vai pelējuma smakas no gaisa atverēm norāda uz citām problēmām gaisa kondicionēšanas sistēmā. Uzticamība ir ļoti pasliktinājusies, īpaši transportlīdzekļiem ar lielu nobraukumu virs 60 000 km.
Lai pārbaudītu dažādus gaisa kondicionēšanas sistēmas komponentus, ir jāveic profesionāla pārbaude. Peugeot 5008 jutīgajos gaisa kondicionēšanas kompresoros ik pēc 15 000 km regulāri jāpārbauda dzesēšanas šķidruma līmenis un blīves. Salona filtrs jāmaina katru gadu, lai nodrošinātu optimālu gaisa kvalitāti. Profesionāla apkope ar gaisa kondicioniera tīrīšanu un dezinfekciju ik pēc 30 000 km novērš bakteriālu piesārņojumu un saglabā pilnu sistēmas dzesēšanas jaudu.
Peugeot 5008: Problēmas ar zobsiksnu un zobratu ķēdi

Peugeot 5008 zobsiksnas un zobratu ķēdes problēmas atkarībā no motora varianta ir atšķirīgas. 1.6 THP un THP 165 dzinējiem laika ķēdes nodilums rodas no 60 000 km, un to var atpazīt pēc grabošiem trokšņiem aukstās iedarbināšanas laikā. Trīscilindru dzinējiem, piemēram, 1.2 PureTech, laika ķēdes problēmas bieži rodas no 80 000 līdz 120 000 km. Ja laika ķēde ir izlaista, motors neieslēdzas vai darbojas nevienmērīgi. 1.6 HDI un 2.0 HDI dīzeļdzinēju variantos pēc 100 000-150 000 km iespējami zobsiksnas plīsumi, lai gan maiņas intervāli nodrošina ilgāku darbības laiku. Ekspluatācijas laiku ievērojami saīsina biežie īsie braucieni un neregulāra apkope.
Lai izvairītos no dārgiem motora bojājumiem, ir svarīgi veikt sistemātisku pārbaudi. Kritiski svarīgajām Peugeot 5008 laika ķēdēm ik pēc 20 000 km regulāri jāpārbauda spriegojums un nodiluma stāvoklis, īpaši tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinējiem. Tūlītēja pārbaude jāveic, tiklīdz parādās pirmās trokšņa vai nevienmērīgas motora darbības pazīmes. Profilaktiska zobsiksnu un zobsiksnu ķēžu nomaiņa saskaņā ar ražotāja norādījumiem novērš nopietnus sekojošus vārstu un virzuļu bojājumus.
Peugeot 5008: Problēmas ar sildītāju un radio
Peugeot 5008 apkure nedarbojas vai darbojas nepietiekami, kas izpaužas kā auksts gaiss no ventilācijas atverēm vai nevienmērīgs temperatūras sadalījums salonā. Tajā pašā laikā bieži rodas problēmas ar radio, ko nevar ieslēgt vai kas nedarbojas braukšanas laikā. Šīs sūdzības bieži ir saistītas, jo abas sistēmas tiek darbinātas ar kopīgu vadības bloku un drošinātāju palīdzību. Īpaši bieži sastopami 1.6 benzīna dzinēju un jaunāko 2019. gada modeļu klimata kontroles sistēmas elektroniskie defekti. Radio nedarbojas, ja vienlaikus nedarbojas arī apsildes kontrole, kas norāda uz bojātiem vadības blokiem vai vadu instalācijas problēmām. Simptomi bieži pasliktinās mitros apstākļos vai ekstremālās temperatūrās.
Lai pārbaudītu elektriskos savienojumus un vadības blokus, ir nepieciešama profesionāla apkope. Sarežģītajām Peugeot 5008 klimata kontroles sistēmām ir nepieciešama regulāra elektronisko komponentu diagnostika un kabeļu savienojumu pārbaude ik pēc 25 000 km. Lai novērstu zināmās savietojamības problēmas, nekavējoties jāuzstāda radio un klimata kontroles sistēmas programmatūras atjauninājumi. Sistemātiska defektu diagnostika ar profesionālu diagnostikas aprīkojumu ļauj identificēt bojātos moduļus un mērķtiecīgi nomainīt bojātās sastāvdaļas.
Papildu biežāk sastopamie Peugeot 5008 defekti
Pamatojoties uz Peugeot 5008 īpašnieku atsauksmēm, ir sastopamas šādas papildu problēmas:
- Bojāti ksenona lukturi: bieži rodas pēc 40 000-60 000 km nobraukuma, bieži to iemesls ir bojāti balastu vai degļi.
- Problēmas ar parkošanās palīgsistēmu: Paraugu skaits: var rasties jau 25 000 km, parasti to iemesls ir netīri vai bojāti sensori.
- Noplūdes gaisa kondicionēšanas sistēmā: Parasti tās rodas pēc 50 000-70 000 km, bieži vien porainu blīvējumu vai kondensatora akmeņu šķembu dēļ.
- Bojāti elektriskie logi: Bieži sastopama problēma pēc 60 000-80 000 km nobraukuma, jo īpaši aizmugurējās durvīs, kas saistīta ar dzinēju nolietojumu.
- Problēmas ar navigācijas sistēmu: Pēc 30 000 km bieži notiek programmatūras sastingšana un sistēmas darbības traucējumi, jo īpaši ar vecākām programmatūras versijām.
- Bremžu disku nodilums: Priekšlaicīgs nodilums jau pēc 40 000-50 000 km, ko bieži izraisa agresīvas bremžu uzlikas vai braukšanas stils.
- Bojāti lambda sensori: Nereti benzīna dzinējiem pēc 80 000-100 000 km, un to var atpazīt pēc palielināta degvielas patēriņa un izplūdes gāzu izmešu daudzuma.
- Problēmas ar stūres pastiprinātāju: Pēc 70 000-90 000 km: trokšņi vai stūres stūres mehānisma stūrēšana ir stīva, parasti to izraisa bojāti sūkņi vai vadi.
Peugeot 5008: vājās un stiprās puses
Stiprās puses |
Vājās puses |
Liela ietilpība |
Start-Stop sistēmas kļūmes |
Modernas asistentu sistēmas |
Head-up displeja defekti |
Daudzpusīgs dzinēju klāsts |
Problēmas ar elektriskajām aizmugurējām durvīm |
Augstas kvalitātes izgatavošana |
Gaisa kondicioniera dzesēšanas problēmas |
Laba vadāmība |
Laika ķēdes nodilums |
Plašs aprīkojums |
Apkures un radio kļūmes |
Pievilcīgs dizains |
Elektroniskie defekti |
Peugeot 5008 ir mūsdienīgs un labi aprīkots ģimenes SUV, taču tam ir dažas tipiskas vājās vietas. No lielākās daļas problēmu var izvairīties vai vismaz ierobežot to sekas, veicot regulāru apkopi un savlaicīgi iejaucoties. Īpaši elektroniskās sistēmas un sarežģītie mehānismi prasa rūpīgu aprūpi un profesionālu diagnostiku. Tomēr, veicot pienācīgu apkopi, Peugeot 5008 piedāvā labu uzticamību un ilgmūžību.