Problēmas ar VW Golf 8
VW Golf 8 pieredze: biežākie defekti, tipiskas problēmas un modeļa vājās vietas
- Informācijas un izklaides sistēma neslēdzas: centrālais displejs neieslēdzas vai rāda tikai melnu ekrānu. Šīs problēmas rodas jau pēc dažiem tūkstošiem kilometru un īpaši skar 2020.-2021. gada modeļus. Problēmu bieži vien var novērst ar programmatūras atjauninājumiem.
- Start-stop sistēma nedarbojas: Automātiskā start-stop sistēma neieslēdzas vai darbojas neuzticami. Īpaši 1.5 TSI un 1.0 TSI dzinējiem šī problēma bieži rodas no 5000 līdz 15 000 km un bieži ir saistīta ar 12V akumulatoru.
- Atslēga nedarbojas, neskatoties uz jaunu akumulatoru: Transportlīdzekļa atslēga netiek atpazīta, lai gan akumulators ir nomainīts. Šī vājā vieta bieži vien kļūst pamanāma pirmajos mēnešos pēc transportlīdzekļa iegādes, un tā vienlīdz skar visus dzinēju tipus.
- Nav pieejams ceļošanas palīgsistēma: Palīdzības sistēma rāda paziņojumu "nav pieejams", lai gan visas prasības ir izpildītas. Šī kļūda parādās pēc 10 000-20 000 km, īpaši 2.0 TDI 150 PS un GTI modeļiem.
VW Golf 8 informācijas un izklaides sistēma uzrāda dažādus darbības traucējumu simptomus, kas īpaši bieži sastopami 2020. un 2021. gada modeļos. Displejs neieslēdzas, paliek melns vai tikai daļēji parāda saturu. Īpaši skarti ir transportlīdzekļi ar lielo 10 collu displeju, un arī balss vadība nedarbojas pareizi. Šie defekti bieži rodas pirmo 5000-10 000 kilometru laikā, un tos var pastiprināt temperatūras svārstības. Sistēmas uzticamība ir ievērojami pasliktinājusies, kā rezultātā autovadītāji ir iesnieguši ievērojamas sūdzības.
Lai novērstu šos elektroniskos defektus, ir svarīgi veikt sistemātisku pārbaudi. Lai atjaunotu pilnīgu funkcionalitāti, jutīgajām Volkswagen Golf 8 informācijas un izklaides sistēmas vadības ierīcēm bieži vien ir pilnībā jāatjaunina programmatūra vai jānomaina visa ierīce. Stingros gadījumos vienīgais risinājums ir displeja vai tā vadības bloka nomaiņa. Pirmo paaudžu ierīču kalpošanas laiks ir ievērojami saīsināts, tāpēc VW ir izdevis vairākus programmatūras atjauninājumus. Profilaktiskie pasākumi ietver regulārus atjauninājumus un aizsardzību pret ekstrēmām temperatūrām.
VW Golf 8: problēmas ar start-stop sistēmu

VW Golf 8 "start-stop" sistēma rada ievērojamas grūtības, jo īpaši 1,5 TSI 130 PS, 1,0 TSI un 2,0 TDI 116 PS dzinējiem. Sistēma neiedarbojas automātiski, izslēdzas braukšanas laikā vai netiek iedarbināta no jauna. Šie biežie defekti biežāk rodas no 5000 līdz 15 000 kilometriem. Galvenā loma šeit ir 12 V akumulatoram, jo tas bieži vien nenodrošina sistēmai nepieciešamo jaudu. Sistēma nedarbojas droši, jo īpaši zemā temperatūrā vai pēc ilgas dīkstāves. Laika gaitā simptomi pastiprinās un var izraisīt pilnīgu atteici.
Regulāra apkope ir ļoti svarīga Start-Stop sistēmas funkcionalitātei. Sarežģītajām Volkswagen Golf VIII akumulatoru sistēmām ir nepieciešami īpaši AGM akumulatori ar lielāku ietilpību un regulāras uzlādes līmeņa pārbaudes ik pēc 10 000 kilometriem. 12V akumulatora nomaiņa ar jaudīgāku variantu bieži vien atrisina problēmu neatgriezeniski. Turklāt ir jāiztīra akumulatora spailes un jāatjaunina akumulatora vadības programmatūras versija. Sākotnējā akumulatora kalpošanas laiks bieži vien ir tikai 3-4 gadi, kas ir krietni mazāks par parastajiem 5-6 gadiem.
VW Golf 8: problēmas ar atslēgas atpazīšanu
VW Golf 8 atslēgas atpazīšana bieži vien nedarbojas, pat ja ir uzstādīts jauns akumulators. Atslēga nedarbojas, neraugoties uz jaunu akumulatoru, un displejā parādās paziņojums "atslēga nav atpazīta". Šie vājie punkti parādās īpaši pirmajos ražošanas gados 2020-2021, un tie skar visus modeļus, sākot no GTI līdz GTD un beidzot ar eHybrid. Problēma bieži izpaužas pirmajos 1000-3000 kilometru un var rasties ar pārtraukumiem. Bezatslēgas sistēmas uzticamība ir nopietni samazināta, kas var izraisīt ievērojamus bojājumus. Īpaši pēc programmatūras atjauninājumiem vai pie zemas temperatūras sūdzības saasinās.
Lai noskaidrotu problēmu cēloni, ir nepieciešama speciālista pārbaude. Lai nodrošinātu pareizu atpazīšanu, jākalibrē vai jānomaina jutīgie VW Golf 8 antenu moduļi, kas atrodas durvju rokturīšos un salonā. Bieži vien palīdz atslēgu pārprogrammēšana vai komforta vadības bloka programmatūras atjaunināšana. Smagos gadījumos jānomaina visa bezatslēgu sistēma. Atslēgu bateriju kalpošanas laiks parasti ir tikai 1-2 gadi, nevis 3-4 gadi, kā tas parasti ir citiem ražotājiem.
VW Golf 8: problēmas ar asistenta sistēmām
VW Golf 8 palīdzības sistēmas, jo īpaši Travel Assist un Park Assist, bieži vien nedarbojas un darbojas nepareizi. Sistēma ziņo "ceļošanas palīgsistēma nav pieejama" vai "parkošanās palīgsistēma nav pieejama", lai gan visi sensori ir tīri un nebojāti. Īpaši skarti ir 2.0 TDI 150 PS, 2.0 TSI 190 PS un GTI Clubsport dzinēji. Šīs problēmas biežāk rodas no 10 000 līdz 25 000 nobraukto kilometru laikā, un to cēlonis var būt programmatūras kļūdas vai bojātas kameras sistēmas. Arī atpakaļgaitas kamera var nedarboties vai sniegt izkropļotus attēlus. Simptomi pastiprinās sliktos laika apstākļos un tumsā.
Lai autovadītāja palīgsistēmas darbotos pareizi, ir nepieciešama profesionāla apkope. Sarežģītajām VW Golf 8 kameru un radaru sistēmām nepieciešama regulāra kalibrēšana ik pēc 15 000 kilometru nobraukuma un pēc katra nozīmīgā programmatūras atjauninājuma. Vējstikla kamera ir precīzi jāsaskaņo, un radara sensori bamperos prasa īpašu tīrīšanu. Pastāvīgas problēmas bieži prasa vadības bloku nomaiņu vai pilnīgu atkārtotu kalibrēšanu rūpnīcā. Kameru sistēmu darbmūžs ir ierobežots līdz 5-7 gadiem, kas ir ievērojami īsāks nekā parasto transportlīdzekļu sistēmām.
VW Golf 8: problēmas ar gaisa kondicionēšanas sistēmu

Golf 8 gaisa kondicionēšanas sistēmai ir dažādas vājās vietas, kas īpaši jūtamas Variant, Alltrack un eHybrid hibrīda modeļos. Gaisa kondicionēšanas sistēma neiedarbojas vai gaisa kondicionēšanas sistēma nepietiekami atvēsina, jo īpaši pie augstām āra temperatūrām. Šie bieži sastopamie defekti bieži rodas 15 000-30 000 kilometru laikā un skar gan manuālās, gan automātiskās gaisa kondicionēšanas sistēmas. Samazinās gaisa kondicionēšanas kompresoru kalpošanas laiks, un aukstumaģenta kontūrā rodas noplūdes. Īpaši vieglajās hibrīdsistēmās ir problēmas ar kompresora elektriskās un mehāniskās piedziņas koordināciju. Simptomi saasinās vasarā un var izraisīt pilnīgus bojājumus.
Regulāra apkope ir ļoti svarīga gaisa kondicionēšanas sistēmas ilgmūžībai. Sarežģītajām VW Golf 8 gaisa kondicionēšanas sistēmām ir nepieciešama ikgadēja apkope ar dzesēšanas šķidruma pārbaudi un salona filtra nomaiņu ik pēc 15 000 kilometriem. Regulāri jātīra kondensators un jāpārbauda, vai nav atjaunināti elektroniskie vadības bloki. Hibrīda modeļiem jāpārbauda arī augstsprieguma un 12V sistēmu koordinācija. Profilaktiskie pasākumi ietver gaisa kondicionēšanas sistēmas izmantošanu arī ziemā un regulāru sistēmas dezinfekciju.
Volkswagen Golf 8: problēmas ar DSG pārnesumkārbu
VW Golf 8 DSG pārnesumkārbai ir specifiskas problēmas, kas atšķiras no iepriekšējiem modeļiem. Pārnesumkārba nepārslēdzas vienmērīgi, uzsākot braukšanu, trīc vai pārslēdzas avārijas režīmā. Īpaši skartas ir kombinācijas ar 1.5 eTSI un 2.0 TDI dzinējiem. Šīs vājās vietas bieži vien izpaužas 20 000-40 000 kilometru laikā, un to iemesls var būt programmatūras problēmas vai mehāniskais nolietojums. Ir pasliktinājusies 7 pakāpju DSG uzticamība, un, pārslēdzot pārnesumus, rodas neparasti trokšņi. Simptomi pastiprinās apstāšanās un braukšanas ātruma kustībā, un tas var izraisīt dārgus remontdarbus. Arī manuālajai pārnesumkārbai ir problēmas ar stīviem pārnesumiem.
Lai diagnosticētu DSG problēmas, ir jāveic sistemātiska pārbaude. Precīzajām VW Golf VIII divsajūgu pārnesumkārbām ir nepieciešama īpaša DSG eļļas maiņa ik pēc 60 000 kilometriem un regulāra pārnesumkārbas vadības bloka programmatūras atjaunināšana. Sajūgi ir pilnībā jānomaina, kad tie nolietojas, kas rada ievērojamas izmaksas. Jaunākajos variantos ar vieglo hibrīda tehnoloģiju ir jāpārbauda arī koordinācija ar elektrisko sistēmu. DSG sajūgu kalpošanas laiks ir no 100 000 līdz 150 000 kilometru atkarībā no braukšanas stila.
VW Golf 8 papildu biežāk sastopamie defekti
Pamatojoties uz Volkswagen Golf 8 autovadītāju pieredzi, ir sastopamas šādas papildu problēmas:
- Problēmas ar panorāmas jumtu: noplūdes vai mehānisma aizķeršanās rodas pēc 25 000-40 000 kilometru, īpaši GTI un GTD variantiem.
- Nedeg iekšējais apgaismojums: LED apgaismojums paliek ieslēgts pastāvīgi un izlādē akumulatoru, bieži vien tas notiek pēc 5000-10 000 km.
- Signalizācija nedarbojas: Kļūdaini trauksmes signāli vai pastāvīgi aktīva signalizācija, īpaši 2023. un 2024. gada modeļiem pēc 8000-15 000 km.
- Neatveras aizmugurējās durvis: Elektriskā durvju bloķēšanas sistēma nedarbojas, sastopama visos variantos pēc 12 000-25 000 km.
- Eļļas uzpildes paziņojums nepazūd: Netaisnīgs eļļas līmeņa rādījums, lai gan eļļas līmenis ir pareizs, īpaši 1.5 TSI un 2.0 TDI modeļiem pēc 10 000-20 000 km.
- Nav pieejami salokāmie spoguļi: Ražošanas problēmas ar dažiem 2023-2024. gada modeļu aprīkojuma variantiem.
- Bojāts stūres rata apsildes mehānisms: Stūres rata apsildes traucējumi pēc 15 000-30 000 km, galvenokārt skar augstākas aprīkojuma līnijas.
- Nefunkcionē balss vadība: neuzticama balss komandu atpazīšana, programmatūras problēma 2023. gada facelift modeļos.
VW Golf 8 problēmas: vājās un stiprās puses
| Stiprās puses |
Vājās puses |
| Modernā dzinēja tehnoloģija (eTSI, vieglais hibrīds) |
Informācijas un izklaides sistēma nestabila |
| Labs šasijas regulējums |
Start-stop sistēma neuzticama |
| Augstas kvalitātes interjers |
Kļūdaina atslēgas atpazīšana |
| Efektīvi dzinēji (1.0 TSI, 1.5 TSI) |
Palīdzības sistēmas nedarbojas |
| Plašs drošības aprīkojums |
Problemātiska gaisa kondicionēšana |
| Liels bagāžnieks (īpaši Variant) |
DSG pārnesumkārba ir trīcoša |
| Cietā apdare |
Vājš 12V akumulators |
| Laba vadāmība (GTI, GTD) |
Bieži nepieciešami programmatūras atjauninājumi |
Volkswagen Golf 8 atspoguļo Volkswagen tehnoloģisko progresu, bet vienlaikus arī rada jaunus izaicinājumus. Digitalizācija un elektrifikācija rada sarežģītākas sistēmas, kas ir jutīgākas pret darbības traucējumiem. Regulāri programmatūras atjauninājumi un profesionāla apkope ir ļoti svarīgi, lai nodrošinātu uzticamību. Neraugoties uz minētajām problēmām, Golf 8 joprojām ir fundamentāli stabils transportlīdzeklis, kas ar pienācīgu aprūpi sasniegs labu kalpošanas laiku.