Satura rādītājs
MAP sensors: funkcijas, darbības traucējumi un tīrīšana
Kolektora absolūtā spiediena sensors mēra ieplūdes kolektora spiedienu pirms droseļvārsta, lai netieši aprēķinātu iesūknētā gaisa daudzumu, izmantojot spiediena attiecību pret dzinēja apgriezieniem. Tas mēra spiedienu ieplūdes kolektorā un elektriskā signāla veidā nosūta šo informāciju uz dzinēja vadības bloku.
Parasti to uzstāda tieši uz transportlīdzekļa ieplūdes kolektora. Spiediens parasti iedarbojas uz pjezoelektrisko elementu, kas pēc tam ar elektroniskās shēmas palīdzību rada atbilstošu izejas signālu. Tas var būt impulsu platuma modulācijas signāls vai elektriskais spriegums.
DARBĪBAS TRAUCĒJUMU PAZĪMES
Sensors var aizsērēt, tikt bojāts vai piesārņots. Dažreiz pārmērīgs dzinēja karstums var sabojāt to vai vakuuma cauruļvadus. Ja tas pareizi nedarbojas, EVB nevar precīzi aprēķināt gaisa un degvielas maisījuma attiecību, un tas nozīmē, ka maisījums ir pārbagātināts vai pārāk liess. Lūk, dažas no bojāta MAP sensora pazīmēm:

PALIELINĀTS DEGVIELAS PATĒRIŅŠ
Ieplūdes gaisa spiediena sensors, kas uzrāda paaugstinātu spiedienu ieplūdes kolektorā, liecina par augstu dzinēja slodzi, salīdzinot ar spēka piedziņas vadības moduli (PCM). Tā rezultātā dzinējā tiek iesmidzināts vairāk degvielas, nekā nepieciešams. Tas arī palielina degvielas patēriņu un gāzu emisiju daudzumu vidē. Ogļūdeņraži un oglekļa monoksīds ir vieni no elementiem, kas nonāk smogā.
NEPIETIEKAMA VEIKTSPĒJA VAI ZEMA DZINĒJA VILCES JAUDA
Sensors, kas liecina par zemu ieplūdes kolektora spiedienu, faktiski nozīmē, ka PCM ir zema spēka slodze. PCM reaģē, samazinot dzinējā iesmidzināmās degvielas daudzumu. Lai gan jūs, iespējams, konstatēsiet, ka ietaupāt degvielu, jūs arī atklāsiet, ka automašīna nedarbojas tik labi kā iepriekš. Samazinot degvielas padevi dzinējam, paaugstinās temperatūra degkamerā. Tas palielina saražoto slāpekļa oksīdu līmeni. Arī slāpekļa monoksīds ir smoga sastāvdaļa, un tam ir negatīva iedarbība uz vidi.
DZINĒJA ATTEICE BRAUKŠANAS VAI IEDARBINĀŠANAS LAIKĀ
Ja MAP sensors ir bojāts, automašīna var nedarboties, kad to sagaidāt, vai arī tā var darboties lēnāk. Jebkurā no šiem gadījumiem tiks ietekmēta tās veiktspēja. Piemēram, mēģinot apbraukt citu transportlīdzekli, automašīna var vienmērīgu neuzņemt paātrinājumu. Liess vai pārbagātināts gaisa un degvielas maisījums apgrūtina transportlīdzekļa iedarbināšanu. Ja tā iedarbinās tikai pēc akseleratora pedāļa nospiešanas, pastāv augsta varbūtība, ka sensors ir bojāts.
RIDEX Devējs, Pūtes spiediens
BOSCH Devējs, Pūtes spiediens
BOSCH Devējs, Pūtes spiediens
BOSCH Devējs, Pūtes spiediens
BOSCH Devējs, Pūtes spiediens
KAS NOTIKS, JA TO ATVIENOT NO TĪKLA
Braukšana bez šī sensora nav ieteicama. Ja transportlīdzeklim nebūs sensora rādījumu, tas nedarbosies pietiekoši efektīvi. Dzinējs un katalītiskais neitralizators var tikt bojāti un ātrāk nolietoties. Ja jums ir aizdomas, ka radušies sensora traucējumi, ieteicams ir to nekavējoties pārbaudīt.
KĀ PĀRBAUDĪT MAP SENSORU
Vairums sensoru ir savienoti ar ieplūdes kolektoru, izmantojot šļūteni. Pārliecinieties, ka tas ir pievienots un ir labā stāvoklī. Pārbaudiet arī, vai šļūtene nav aizsērējusi vai saplaisājusi. Tas var izraisīt nepareizus rādījumus. Pēc izejas sprieguma nolasīšanas salīdziniet rezultātu ar ražotāja specifikācijām. Pārbaudiet ieplūdes kolektora sensora savienotāju un sistēmas vadojumu. Savienotājs var būt bojāts korozijas dēļ, vai dažos vados var būt īssavienojums. Ja sensors ir korodējis, problēmu var novērst, notīrot MAP sensoru.
KĀ TĪRĪT MAP SENSORU
Svarīgi atzīmēt, ka MAP sensora tīrīšana parasti nav ieteicama. Šie sensori ir delikāti, un tīrīšanas laikā tos var viegli sabojāt, tādējādi ietekmējot to precizitāti un veiktspēju. Parasti bojātu MAP sensoru ir ieteicams nomainīt, nevis mēģināt to tīrīt. Ja izlemjat to darīt patstāvīgi, ievērojiet sekojošās procedūras.

Valkājiet gumijas cimdus un aizsargbrilles un vispirms atvienojiet sensoru. Izmantojot papīra dvieli vai mīkstu drāniņu un elektrisko detaļu tīrīšanas līdzekli, noņemiet visus netīrumus no sensora. Izsmidziniet tīrīšanas līdzekli iekšpusē — pietiek ar pāris pūtieniem. Nokratiet tīrīšanas līdzekļa pārpalikumu un ļaujiet tam pilnībā nožūt. Pārbaudiet vakuuma šļūtenes vai ieplūdes kolektora savienojumu. Ja vēl aizvien redzat netīrumus vai kvēpus, iztīriet šļūteni ar to pašu līdzekli un birstīti. Kad viss ir nožuvis, sensoram vajadzētu būt tīram un gatavam atkārtotai uzstādīšanai.
PĀRBAUDE AR MULTIMETRU
Ja vēlaties pārbaudīt, vai sensoram nav darbības traucējumu, pietiek ar standarta multimetru ar pretestības mērīšanas iespēju.
Pakāpeniskie norādījumi.
- Drošības pasākumi. Pārliecinieties, ka dzinējs ir izslēgts, un atslēga ir izņemta no aizdedzes. Ieteicams lietot aizsargbrilles un cimdus.
- Atrodiet MAP sensoru. Lai noteiktu sensora atrašanās vietu, skatiet transportlīdzekļa īpašnieka rokasgrāmatu. Parasti tas ir savienots ar ieplūdes kolektoru vai droseļvārstu.
- Atvienojiet elektrisko savienotāju. Uzmanīgi atvienojiet elektrisko savienotāju no sensora.
- Pārbaudiet elektroinstalāciju. Pārbaudiet, vai vadojumam un savienotājam nav bojājumu, korozijas vai vaļēju savienojumu pazīmju. Pirms turpmāko darbību veikšanas novērsiet visas konstatētās problēmas.
- Noregulējiet multimetru. Ieslēdziet multimetru un iestatiet to sprieguma (DCV) vai pretestības (Ω) mērīšanai atkarībā no tā, kādu izejas signālu ģenerē jūsu MAP sensors.
- Pārbaudiet izejas spriegumu (analogie sensori): Ja tas rada analoga sprieguma izvadi, pievienojiet multimetra pozitīvo (sarkano) vadu signāla vadam un negatīvo (melno) vadu — labam transportlīdzekļa zemējumam (piemēram, akumulatora negatīvajai spailei). Kad atslēga ir pozīcijā „ON” (dzinējs izslēgts), nolasiet spriegumu, kas parādās uz multimetra. Salīdziniet rādījumus ar transportlīdzekļa īpašnieka rokasgrāmatā norādītajām specifikācijām. Parastais sprieguma diapazons ir aptuveni 0,5 līdz 4,5 volti.
- Pārbaudiet pretestības izeju (digitālie sensori): Ja tas ģenerē digitālo frekvenču signālu, iestatiet multimetru pretestības (omu) mērīšanai. Pievienojiet pozitīvo vadu vienai no spailēm un negatīvo vadu — otrai. Izmēriet pretestību un salīdziniet to ar automašīnas īpašnieka rokasgrāmatā norādītajām specifikācijām.
- No jauna pievienojiet elektrisko savienotāju: Pēc testēšanas no jauna pievienojiet elektrisko savienotāju MAP sensoram.
TOP produkti par šo tēmu: