Satura rādītājs
Divsajūgu pārnesumkārba (DCT): priekšrocības, trūkumi un problēmas
Šī novatoriskā dubultā sajūga sistēma izmanto divus sajūgus, kas nodrošina zibenīgu pārnesumu pārslēgšanu bez jaudas zuduma. Lai gan DCT pārnesumkārbas nodrošina nevainojamu braukšanu, tās ir arī sarežģītas. Gan automobiļu entuziastiem, gan profesionāļiem ir svarīgi saprast, kā tās darbojas, kādas ir to priekšrocības, trūkumi un iespējamās problēmas. Uzziniet vairāk par to turpmāk.
Kas ir DCT pārnesumkārba?
Divsajūgu pārnesumkārba (DCT) ir uzlabota tipa automatizēta manuālā pārnesumkārba, kas izmanto divus atsevišķus sajūgus nepāra un pāra pārnesumiem. Viens sajūgs pārvalda nepāra pārnesumus (1, 3, 5 utt.), bet otrs - pāra pārnesumus (2, 4, 6 utt.). Šāda konstrukcija nodrošina ātrāku un vienmērīgāku pārnesumu pārslēgšanu, jo nākamais pārnesums ir iepriekš izvēlēts un gatavs ieslēgšanai. Turklāt nav nepieciešams izmantot automašīnas sajūga pedāli.
LuK Sajūga komplekts
ar centrālo sajūga izslēdzēju, bez vadošā gultņa, ar spararatu, ar skrūvju komplektu, nepieciešams speciāls montāžas aprīkojums, Divmasu spararats ar frikcijas vadības disku, ar automātisko regulēšanu
LuK Sajūga komplekts
bez vadošā gultņa, ar izspiedējgultni, ar spararatu, ar skrūvju komplektu, nepieciešams speciāls montāžas aprīkojums, Divmasu spararats ar frikcijas vadības disku, ar automātisko regulēšanu
VALEO Sajūga komplekts
ar divpakāpju spararatu, ar centrālo sajūga izslēdzēju, ar skrūvju komplektu, ar uzstādīšanas skrūvju komplektu, bez devēja, 235mm
LuK Sajūga komplekts
ar centrālo sajūga izslēdzēju, ar spararatu, ar skrūvju komplektu, ar automātisko regulēšanu
LuK Sajūga komplekts
ar centrālo sajūga izslēdzēju, ar spararatu, ar skrūvju komplektu, ar automātisko regulēšanu
Divi divsajūgu pārnesumkārbas darbības režīmi: automātiskais un manuālais.
Lielākā daļa parasto DCT sistēmu pārnesumus izvēlas automātiski bez autovadītāja iejaukšanās un nepieciešamības gadījumā pārslēdz pārnesumus uz leju vai uz augšu. Pateicoties divsajūgu pārnesumkārbas konstrukcijai, tā spēj ātri pārslēgt visu pārnesumu diapazonu. Tomēr dažās modernās DCT sistēmās autovadītājam ir iespēja manuāli pārslēgt pārnesumus, izmantojot pārnesumu pārslēgšanas sviru vai pārnesumu pārslēdzējus uz stūres. Pēc tam sistēma iedarbina automašīnas sajūga detaļas.
Kā darbojas divsajūgu transmisija?
Divu sajūgu sistēma darbojas, izmantojot divus sajūgus: vienu - pārnesumiem ar pāra numuru un otru - pārnesumiem ar nepāra numuru. Tā vietā, lai izmantotu pedāli, DCT darbina elektronisko bloku un hidraulisko komponentu tīkls. Abi sajūgi darbojas neatkarīgi viens no otra, ļaujot iepriekš izvēlēties nākamo pārnesumu, kamēr pašreizējais pārnesums joprojām ir ieslēgts.
Tas nodrošina vienmērīgu pārslēgšanos, nepārtraucot jaudas plūsmu un tādējādi padarot paātrinājumu un palēninājumu efektīvāku. Tas arī novērš nepieciešamību pēc griezes momenta pārveidotāja.
Kā braukt ar divsajūgu transmisiju
Automobilis tiek iedarbināts tāpat kā ar parastu automātisko pārnesumkārbu, nospiežot bremžu pedāli, nospiežot iedarbināšanas pogu (vai pagriežot atslēgu) un pārslēdzot uz "Drive" vai "D", lai brauktu uz priekšu, vai "R", lai brauktu atpakaļgaitā. Neaizmirstiet atvienot rokas bremzi un pacelt kāju no bremžu pedāļa. Nepieciešamības gadījumā varat pārslēgties uz manuālo režīmu un pārņemt pārnesumu pārslēgšanu pats, izmantojot lāpstiņu pārslēdzējus aiz stūres vai pārnesumkārbu pārslēdzēju.
Divsajūgu transmisija: priekšrocības un trūkumi
DCT ir paredzēta, lai apvienotu labāko no abām pasaulēm ar manuālās un automātiskās pārnesumkārbas īpašībām. Tomēr vienmēr pastāv kompromisi, un DCT pārnesumkārbas nav paredzētas visiem. Izvērtēsim plusi un mīnusi.
Divsajūgu pārnesumkārba: priekšrocības
Dubultā pārnesumkārba bieži tiek saistīta ar augstākās klases automobiļiem, un to izmanto, lai palielinātu paātrinājuma ātrumu salīdzinājumā ar parasto automātisko pārnesumkārbu. Tās var veikt pārslēgšanu uz augšu tikai 8 milisekundēs un var nodrošināt līdz pat 10% degvielas patēriņa efektivitātes pieaugumu, pateicoties nepārtrauktai dzinēja jaudai, kā arī uzlabot reaģēšanas spējas.
Turklāt tās spēj pielāgoties mainīgajiem ceļa apstākļiem un ļauj autovadītājiem manuāli kontrolēt pārnesumu pārslēgšanu. Tas ir izdevīgi tiem, kam braukšanas laikā patīk vairāk iesaistīties.
LuK Sajūga komplekts
ar centrālo sajūga izslēdzēju, bez vadošā gultņa, ar spararatu, ar skrūvju komplektu, Divmasu spararats bez frikcijas vadības diska, ar automātisko regulēšanu
SACHS Sajūga komplekts
190mm
LuK Sajūga komplekts
ar vadošo gultni, ar izspiedējgultni, ar atgriezējdakšu, ar spararatu, ar skrūvju komplektu, nepieciešams speciāls montāžas aprīkojums, Divmasu spararats bez frikcijas vadības diska, ar automātisko regulēšanu
VALEO Sajūga komplekts
ar vienpakāpes spararatu, ar skrūvju komplektu, ar uzstādīšanas skrūvju komplektu, ar izspiedējgultni, nepieciešams speciāls montāžas aprīkojums, 228mm
LuK Sajūga komplekts
ar izspiedējgultni, 190mm
Divsajūgu transmisija: trūkumi
No otras puses, šo divu sajūgu sistēmu nomaiņa var būt daudz dārgāka nekā parastas manuālās vai automātiskās transmisijas. Autovadītājiem var būt nepieciešams laiks, lai pierastu pie automašīnas sajūtām, un daudzi cilvēki sūdzas, ka, paātrinoties no apstāšanās, automašīna "trīc" vai svārstās. Tiek ziņots, ka tās ir arī mazāk efektīvas, veicot parkošanās manevrus pie neliela ātruma.
Divsajūgu transmisija: problēmas
- Šiem mehānismiem ir tendence drebēt, jo īpaši pārslēdzoties starp zemākajiem pārnesumiem. Tas var notikt vairāku iemeslu dēļ, piemēram, eļļas vai smērvielu piesārņojuma, nolietotu vērpes atsperu, deformēta automašīnas spararata vai nepareizas centrēšanas.
- Sajūgs var izslīdēt, braucot ar mazu ātrumu, izraisot mehānisma pārkaršanu. Tas ir tāpēc, ka pie nelieliem ātrumiem transmisijai ir regulāri jāieslēdz un jāizslēdz, kas var izraisīt sajūga izslīdēšanu. Turklāt izslīdēšanu var izraisīt nepareiza regulējuma vai nolietotas sajūga plāksnes.
- Pārnesumkārba var svārstīties, paātrinoties no apstāšanās, kas ir īpaši jūtams karstākos apstākļos. Tāpēc, lai novērstu priekšlaicīgu nodilumu, labāk izvairīties no biežas braukšanas ar apstāšanās un iedarbināšanas režīmiem. To var izraisīt arī programmatūras problēmas vai bojāti hidrauliskie izpildmehānismi. Turklāt transportlīdzekli var neizdoties iedarbināt bojāta transmisijas vadības moduļa dēļ.
Bieži sastopamās divu sajūgu problēmas pazīmes ir dedzināšanas smaka vai sajūga mehānisma pārkaršana, pārnesumu pārslēgšanas aizkavēšanās, neparasti klikšķināšanas vai sasmalcināšanas skaņas, paātrinājuma vai jaudas zudums.
Kuriem automobiļiem ir divsajūgu pārnesumkārba?
Arvien vairāk automobiļu ir aprīkoti ar šiem mehānismiem. Daži no labākajiem divsajūgu pārnesumkārbas piemēriem ir Ford GT 7 pakāpju pārnesumkārba un Nissan GT-R, Audi R8 divsajūgu pārnesumkārba un mazāk uzkrītošā Ford Focus divsajūgu pārnesumkārba. Lai gan šīs sistēmas kļūst arvien izplatītākas, tās joprojām galvenokārt ir sastopamas augstākās klases, augstas veiktspējas modeļos. Tomēr tagad tās tiek izmantotas arī populārākos, vidējās klases transportlīdzekļos, piemēram, Hyundai i20.
BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI
1. Vai DCT ir labāka par automātisko?
Tas ir atkarīgs. Tie parasti ir ekonomiskāki un brauc vienmērīgāk nekā tradicionālie automātiskie modeļi, taču to iegāde un nomaiņa ir arī dārgāka. Tos ir arī sarežģītāk remontēt.
2. Vai divsajūgu automāts ir automātiskais vai manuālais?
Tehniski ir automātiska, lai gan to dēvē arī par pusautomātisku pārnesumkārbu, ņemot vērā tās pārslēgšanas īpašības un papildu manuālo darbības režīmu.
3. Kura ir labāka CVT vai divsajūgu pārnesumkārba?
Abas nodrošina augstu degvielas patēriņa efektivitāti un uzlabo vadītāja komfortu, tomēr, salīdzinot ar tām, bezpārtraukuma pārnesumkārba (CVT) var būt nedaudz lēnāka. No otras puses, CVT nodrošina mazākus piedziņas berzes zudumus, jo riteņu griešanai ir nepieciešams mazāk transmisijas sastāvdaļu.
4. Kas ir steptroniskā transmisija ar dubulto sajūgu?
Steptronic ir vienkārši BMW dots nosaukums pārnesumkārbām, kurām ir gan manuālā, gan automātiskā pārnesumkārba. Tā ir ražotāja īpaši izstrādāta divsajūgu transmisija.
TOP produktai šia tema: