Satura rādītājs
Šķērsstabilizators: problēmas, pazīmes
Automašīnas šķērsstabilizators ir būtiska mūsdienu balstiekārtas sastāvdaļa, kaut nepietiekoši novērtēta un bieži vien nepamanīta. Tas būtiski ietekmē jūsu transportlīdzekļa vadāmību un stabilitāti, izbraucot pagriezienus vai strauji manevrējot. Neraugoties uz tā vienkāršo konstrukciju, salauzts vai bojāts šķērsstabilizators var radīt ievērojamas atšķirības transportlīdzekļa vadīšanā, apgrūtinot pagriezienu veikšanu. Tas var būt bīstami, it īpaši, braucot lielā ātrumā. Lai nodrošinātu optimālu veiktspēju un drošību, svarīgi ir regulāri pārbaudīt stabilizatoru un iekļaut automašīnas balstiekārtas sistēmas pārbaudi regulārās apkopes un apkalpošanas darbu sarakstā.
KO DARA ŠĶĒRSSTABILIZATORS?
Galvenais šķērsstabilizatora mērķis ir novērst pārmērīgu virsbūves sasveri, automašīnai izbraucot pagriezienus. Iebraucot pagriezienā, automašīnas svars dabiski novirzās uz līkuma ārējo malu, izraisot transportlīdzekļa sagāšanos vai sasveri. Ja automašīnas virsbūves sasvere ir pārāk liela, tas var negatīvi ietekmēt riteņu savirzi un samazināt saķeri. Šķērsstabilizators savieno abas balstiekārtas puses uz vienas ass un uztur automašīnas virsbūves līdzsvaru, pārvietojot piepūli no vienas malas uz otru un tādējādi samazinot virsbūves sasveri. Turklāt tas izstrādāts tā, lai panāktu līdzsvaru, būtiski neietekmējot balstiekārtas atsperu cietību.
Savā vienkāršākajā formā šī detaļa ir U veida tērauda stienis, kas savienots ar balstiekārtas sistēmu, izmantojot bukses un stabilizatora stiepņus. Konstrukcijas var atšķirties pēc formas un stiprības. Augstas veiktspējas transportlīdzekļiem var būt arī aktīvo šķērsstabilizatoru sistēma. Tajā dzinējs vai hidrauliskie izpildmehānismi automātiski un reāllaikā regulē vērpi abās šķērsstabilizatora pusēs.
BIEŽĀK SASTOPAMĀS PROBLĒMAS UN CĒLOŅI
- Nolietojums. Lai gan šķērsstabilizators bieži vien tiek izgatavots tā, lai kalpotu tikpat ilgi kā pati automašīna, nav nekas neparasts, ka stiepņi un gumijas bukses laika gaitā nodilst, nolietojas vai korodē. Rezultātā detaļa kļūst vaļīga un mazāk efektīva. Šīs detaļas parasti ir mazāk izturīgas, un tās var būt jānomaina jau pēc aptuveni 95.000 kilometru nobraukuma.
- Pārmērības. Varētu domāt, ka, jo biezāks vai stingrāks ir stienis, jo lielāku svaru tas var izturēt un jo augstāka ir tā spēja samazināt virsbūves sasveri. Palielinot šķērsstabilizatora diametru vai stingrību, tiks palielināta vai samazināta arī nepietiekama pagriežamība vai pārlieka pagriežamība atkarībā no transmisijas veida un tās atrašanās vietas transportlīdzekļa priekšpusē vai aizmugurē. Šķērsstiepņa tūnings ir jāveic ar matemātisku precizitāti, un vienmēr pastāv risks, ka var ar to pārspīlēt. Ja balstiekārta ir pārāk cieta, riepas var zaudēt saķeri ar ceļu, ceļa nelīdzenumi tiks sajusti daudz asāk, un transportlīdzekļa kopējā stabilitāte var samazināties.
FEBI BILSTEIN Stabilizatora komplekts
Priekšējais tilts
MEYLE Stabilizators, Balstiekārta
Aizmugurējais tilts, ar skavām, ar gumijas buksi
FEBI BILSTEIN Stabilizators, Balstiekārta
Priekšējais tilts, ar gumijas gultņiem
H&R Stabilizatora komplekts
Borsehung Stabilizatora komplekts
Priekšējais tilts divpusēji
PAZĪMES, KAS LIECINA PAR BOJĀTU ŠĶĒRSSTABILIZATORA STIEPNI VAI BUKSI
- Žvadzoņa vai graboņa. Ja braukšanas laikā riepu tuvumā dzirdama žvadzoņa, graboņa vai skrapstoņa, vaininieks var būt bojāts stiepnis vai bukse. Piemēram, ja sabojājas stabilizatora stiepnis, šķērsstabilizators vairs nav stingri piestiprināts un var sisties pret citām transportlīdzekļa detaļām. Tas var kļūt pamanāmāks, izbraucot līkumus un pagriezienus.
- Slikta vadāmība vai vaļīga stūres iekārta. Stabilizatora stieņi ir pievienoti arī pie apakšējās balstiekārtas sviras un tiešā veidā ietekmē stūres iekārtu un vadāmību, tiem nolietojoties. Ja šķērsstabilizators nav pareizi savienots ar virsbūves konstrukciju, tas nespēj efektīvi novērst virsbūves sasveri, un transportlīdzeklis var sasvērties vai šūpoties no vienas malas uz otru. Vadītājam stūrējot var būt ievērojami mazāka kontrole pār automašīnas kustības virzienu.
- Acīmredzams nodilums. Visbeidzot, nodilums ir viena no visvieglāk pamanāmajām pazīmēm, veicot balstiekārtas detaļu vizuālo apskati. Jūs varat pamanīt, ka bukses ir sacietējušas un ieplaisājušas, un detaļas var izskatīties nedaudz deformētas, kad tās ir nodilušas. Šīs bojātās detaļas ir nekavējoties jānomaina un jāiegādājas jaunas augstas kvalitātes auto stabilizatora bukses.
VAI BOJĀTS ŠĶĒRSSTABILIZATORS IETEKMĒS TEHNISKĀS APSKATES REZULTĀTU?
Bojātas bukses un stiepņi vai vaļīgs šķērsstabilizators ir tikai dažas no balstiekārtas problēmām, kuru dēļ jūs varētu neiziet tehnisko apskati, jo tie apdraud drošību. Lai gan var braukt arī ar bojātu šķērsstabilizatoru, visdrošāk ir pēc iespējas ātrāk nomainīt vai salabot detaļas, lai izvairītos no negadījuma vai dārgām vairākkārtīgām tehniskām apskatēm.
TOP produkti par šo tēmu: