VW T5 pieredze: biežākie defekti, tipiskas problēmas un modeļa vājās vietas
EGR dzesētāja defekti: EGR dzesētājs ir viena no visbiežāk sastopamajām vājajām vietām VW T5, īpaši 2,5 TDI un 2,0 TDI dzinējiem. Defekti parasti rodas 80 000-120 000 km laikā, un tie izpaužas kā dzesēšanas šķidruma zudums un pārkaršana.
DSG pārnesumkārbas problēmas: DSG pārnesumkārbai jau 60 000 km sāk parādīties tādi simptomi kā pārnesumu pārslēgšanas traucējumi vai pilnīga atteice. Īpaši skarti ir transportlīdzekļi ar 2.0 TDI 140 PS dzinēju.
Bīdāmās durvis nevar atvērt no ārpuses: Tipiska problēma, kad nobraukti 100 000 km vai vairāk, un to izraisa bojātas Bowdena troses vai aizvēršanas mehānismi.
Biturbo dzinēja bojājumi: 2.5 TDI 174 PS Biturbo dzinēja turbokompresoru vājās vietas parādās jau 80 000 km nobraukumā, kā rezultātā samazinās jauda un rodas lielas remonta izmaksas.
VW T5: problēmas ar EGR dzesētāju
VW T5 dzinēja EGR dzesētājs ir īpaši jutīgs pret defektiem, un tas ir viens no visbiežāk sastopamajiem bojājumiem. Simptomi izpaužas kā nepārtraukts dzesēšanas šķidruma zudums, motora pārkaršana un balts tvaiks, kas izplūst no izpūtēja. Īpaši cietuši ir 2,5 TDI 131 ZS un 2,0 TDI 140 ZS dzinēji, un EGR dzesētājs zaudē savu uzticamību 80 000-120 000 km laikā. Detaļas kalpošanas laiks ir lielā mērā atkarīgs no tehniskās apkopes, turklāt neregulāra dzesēšanas šķidruma maiņa saasina problēmas. Sākotnējie bojājumi bieži vien rodas pakāpeniski, līdz pilnīga atteice noved transportlīdzekli līdz apstāšanās brīdim.
Regulāra apkope ir būtiska dzesēšanas sistēmas ilgmūžībai. Jutīgajiem VW T5 EGR dzesētājiem nepieciešama rūpīga pārbaude ik pēc 60 000 km un regulāra dzesēšanas šķidruma nomaiņa atbilstoši oriģinālajām specifikācijām. Diagnoze ietver dzesēšanas šķidruma līmeņa pārbaudi, vizuālu pārbaudi, lai konstatētu noplūdes, un sistēmas spiediena pārbaudi. Pēc pirmajām pazīmēm EGR dzesētājs jānomaina profilaktiski, lai izvairītos no sekojošiem motora bojājumiem.
VW T5: problēmas ar DSG pārnesumkārbu
VW T5 DSG pārnesumkārbai ir raksturīgas sūdzības, kas izpaužas kā pārnesumu pārslēgšanas gaitas traucējumi, aizkavēšanās, uzsākot kustību, vai pilnīga atteice. Īpaši 2.0 TDI 179 PS dzinējam kombinācijā ar DSG pirmos simptomus var novērot jau 60 000 km nobraukumā. Visbiežāk sastopamie bojājumi skar sajūgu un vadības bloku, tāpēc pārnesumkārba vairs nepārslēdzas pareizi vai vairs neiestājas vēlamajā pārnesumā. Pie lielāka nobraukuma (aptuveni 100 000 km) var sabojāties arī sensori un izpildmehānismi, kas izraisa neparedzamu pārnesumu pārslēgšanu.
Lai savlaicīgi atklātu DSG problēmas, ir jāveic sistemātiska pārbaude. Sarežģītajām VW T5 DSG pārnesumkārbām ik pēc 40 000 km jāveic eļļas maiņa ar speciālu DSG eļļu un regulāri jāatjaunina programmatūra. Diagnoze tiek veikta ar vadības bloka palīdzību, izmantojot diagnostikas ierīci, ar kuras palīdzību tiek nolasīti kļūdu kodi un pārbaudītas regulēšanas vērtības. Profilaktiskā apkope, izmantojot oriģinālās rezerves daļas un profesionālu programmēšanu, var ievērojami pagarināt kalpošanas laiku.
VW T5: problēmas ar bīdāmajām durvīm
VW T5 bīdāmajām durvīm rodas tipiski darbības traucējumi, kad bīdāmās durvis nevar atvērt no ārpuses vai aizveroties tās aizsprūst. Šīs problēmas biežāk rodas, sākot no 100 000 km, un to cēlonis ir nolietotas Bowdena troses, bojāti bloķēšanas cilindri vai sarūsējušas vadotnes. Pirmie simptomi ir apgrūtināta durvju atvēršana vai nepilnīga aizvēršana. Simptomi pastiprinās, ja temperatūra ir zem nulles, jo mehānismu ietekmē arī sals. Problēmas ar motoriem un sensoriem ir arī augstākas klases modeļu elektriskajām bīdāmajām durvīm.
Lai novērstu bīdāmo durvju problēmas, ir nepieciešama profesionāla pārbaude. Mehāniski saspringtajām VW T5 bīdāmo durvju sastāvdaļām ik pēc 20 000 km jāveic vadotņu eļļošana un Bowdena kabeļu pārbaude. Diagnoze ietver visu kustīgo daļu pārbaudi, aizbīdņu plākšņu regulēšanu un, ja nepieciešams, nolietoto komponentu nomaiņu. Regulāra apkope ar piemērotiem smērvielām novērš priekšlaicīgu nodilumu un saglabā funkcionalitāti.
Atsauksmes - 71
Daļu informācija
SAE viskozitātes klase: 5W-30
ACEA:
ACEA A3 / B4
API:
API CH-4, API SN
Ražotāja ieteikumi: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
VW T5 2,5 TDI 174 ZS biturbo dzinējam ir īpašas vājās vietas turbokompresorā un sarežģītajā paaugstināšanas spiediena regulēšanas sistēmā. Typical symptoms are loss of power, black smoke from the exhaust and whistling noises when accelerating. Pirmās problēmas izpaužas jau 80 000 km nobraukumā, un īpaši cietušas ir paaugstināšanas spiediena šļūtenes un turbokompresora blīves. Pēc 120 000 km bieži parādās otrais problēmu vilnis, kas saistīts ar bojātiem izplūdes vārstu izpildmehānismiem un nolietotiem turbo gultņiem. Biturbo sistēmas uzticamība ir lielā mērā atkarīga no braukšanas stila un tehniskās apkopes, jo īsi braucieni ievērojami samazina tās kalpošanas laiku.
Profesionāla apkope ir ļoti svarīga biturbo sistēmas ilgmūžībai. Ļoti noslogotajiem VW T5 biturbo komponentiem ik pēc 15 000 km jānomaina eļļa ar pilnībā sintētisku motoreļļu un regulāri jāpārbauda kompresijas spiediena sistēma. Diagnozi veic, veicot kompresijas mērījumus, palielināšanas spiediena testu un vizuāli pārbaudot turbokompresoru, lai konstatētu, vai tas nav sasprindzis vai noplūdis. Profilaktiski pasākumi, piemēram, regulāra braukšana pa šoseju, lai "izpūstu" turbokompresorus, un kvalitatīvu degvielu izmantošana ievērojami pagarina kalpošanas laiku.
VW T5: problēmas ar 2.0 TDI motoru
2.0 TDI dzinējam dažādos jaudas līmeņos (84 ZS, 102 ZS, 140 ZS) atkarībā no nobraukuma un tehniskās apkopes vēstures ir raksturīgi defekti. 2.0 TDI 84 ZS un 2.0 TDI 102 ZS variantiem problēmas ar augstspiediena sūkni un iesmidzināšanas sprauslām bieži rodas pēc 150 000 km. Jaudīgākajam 2.0 TDI 140 ZS dzinējam jau pēc 100 000 km tiek konstatēti vājie punkti laika ķēdē un kloķvārpstas gultņu bojājumi. Tipiski simptomi ir nestabila brīvgaitas darbība, iedarbināšanas problēmas un metāla trokšņi no motora nodalījuma. Izplūdes gāzu recirkulācija, kas vairs nedarbojas pareizi, šīs problēmas saasina.
TDI dzinēju uzticamībai ir būtiska regulāra apkope. Precīzām VW T5 2.0 TDI iesmidzināšanas sistēmām ik pēc 20 000 km ir nepieciešama degvielas filtra atjaunošana un regulāra sistēmas tīrīšana ar speciālām piedevām. Diagnostikā ietilpst kompresijas pārbaude, iesmidzināšanas spiediena mērījumi un laika ķēdes izstiepuma pārbaude. Profilaktiska apstrāde ar kvalitatīvu dīzeļdegvielu un regulāra eļļas maiņa ik pēc 15 000 km novērš lielus dzinēja bojājumus un nodrošina optimālu veiktspēju.
VW T5: problēmas ar 3.2 V6 dzinēju
VW T5 3.2 V6 benzīna motoram rodas specifiskas problēmas, kas galvenokārt ir saistītas ar laika ķēdēm un sadales vārpstas fāzēm. Sākot no 120 000 km, aukstās iedarbināšanas laikā biežāk rodas trokšņi, kas norāda uz izstieptām laika ķēdēm. Dzinējs vairs neuzsākas droši vai darbojas nevienmērīgi, ko bieži izraisa bojātas aizdedzes spoles vai nolietotas sadales vārpstas fāzes. Pie lielāka nobraukuma (aptuveni 180 000 km) var nolietoties arī virzuļu gredzeni, kā rezultātā palielinās eļļas patēriņš un samazinās jauda. Sarežģītajā V6 dzinēja elektronikā ir arī sensoru un izpildmehānismu bojājumi.
Lai saglabātu V6 motora veiktspēju, ir nepieciešama sistemātiska pārbaude. Sarežģītajām VW T5 3.2 V6 motora sastāvdaļām ik pēc 10 000 km jāveic eļļas maiņa ar pilnībā sintētisku motoreļļu un regulāri jāpārbauda laika ķēdes. Diagnoze tiek veikta, izmantojot sadegšanas kameru endoskopiju, kompresijas mērījumus un elektronisko sistēmu testēšanu. Profesionāla apkope ar oriģinālajām rezerves daļām un savlaicīga nodilstošo daļu nomaiņa nodrošina sarežģītā V6 dzinēja ilgmūžību.
Atsauksmes - 13
Daļu informācija
Releja funkcija:
Priekšsildīšanas sistēma, Izeja X-kontakts
Pamatojoties uz VW T5 autovadītāju pieredzi, ir konstatētas šādas papildu vājās vietas:
Alternatora defekti: Bieži sastopami laikā no 120 000 līdz 150 000 km, jo īpaši 2,5 TDI dzinējiem, jo elektriskā sistēma tiek ļoti noslogota.
Degvielas sūkņa problēmas: Degvielas sūkņa motors: parasti parādās pēc 100 000 km, jo rodas problēmas ar iedarbināšanu un samazinās veiktspēja, jo īpaši TDI versijās.
Turbokompresora nodilums 1.9 TDI: Izmēģinātajam 1.9 TDI motoram no 180 000 km sāk parādīties problēmas ar turbokompresoru, kas izpaužas kā jaudas zudums.
Climatronic atteices: No 80 000 km automātiskās gaisa kondicionēšanas sistēmas sensoru un izpildmehānismu defektos, kas izraisa nevienmērīgu temperatūras sadalījumu.
Bremžu sistēmas nolietojums: Bremžu sistēmas bojājumi: transportlīdzekļa lielā svara dēļ bremžu kluči un diski pēc 40 000-60 000 km nolietojas virs vidējā rādītāja.
Akumulatora problēmas: Ja intensīvi tiek izmantoti elektrības patērētāji, startera akumulatora jauda samazinās jau pēc 3-4 gadiem.
VW T5: vājās un stiprās puses
Stiprās puses
Vājās puses
Daudzpusīgas izmantošanas iespējas
EGR dzesētāja defekti
Izturīgs korpuss
Problēmas ar DSG pārnesumkārbu
Labs vietas izmantojums
Bīdāmo durvju mehānika
Jaudīgi TDI dzinēji
Biturbo turbokompresora nodilums
Liela lietderīgā kravnesība
Elektriskās problēmas
Vērtības stabilitāte
Augstas remonta izmaksas
Liels rezerves daļu piedāvājums
Sarežģīta elektronika
VW T5 izrādās būtībā ir izturīgs komerctransports ar pārbaudītām tehnoloģijām, taču tā sarežģītības dēļ tam nepieciešama regulāra un profesionāla apkope. Lielāko daļu raksturīgo problēmu var veiksmīgi novērst, veicot profilaktiskus pasākumus un savlaicīgi iejaucoties. Īpaši dīzeļdzinējiem un elektroniskajām sistēmām ir nepieciešama pastāvīga uzmanība, lai nodrošinātu transportlīdzekļa ilgu kalpošanas laiku un uzticamību.
Noderīgi video par šo tēmu:
Kā nomainīt gaisa filtrs VW T5 TRANSPORTER Van
Kā nomainīt eļļas filtri un motoreļļa VW T5 TRANSPORTER Van
Kā nomainīt aizmugures lukturi VW T5 TRANSPORTER Van
AUTODOC Vislabāk pārdotās: rezerves daļas par izdevīgu cenu