Auto lambda zonde
Lambda zonde » Izvēle un pirkšana
Lambda zonde zīmolu kvalitātē: Top ražotāji
Lambda zonde par Top auto markām
Lambda zonde top auto modeļiem
AUTODOC Vislabāk pārdotās: Lambda zonde par izdevīgu cenu
Visvairāk pārdotās rezerves daļas no Lambda zonde sadaļas. Mums ir liela rezerves daļu izvēle no dažādiem zīmoliem priekš Lambda zonde un zemi dažādu autodaļu cenu piedāvājumi.
Lambda zonde automašīnai: kurš zīmols ir labāks?
Pēc mūsu klientu domām, labākās rezerves daļas preču kategorijā Lambda zonde piedāvā šādi zīmoli:
- RIDEX
- BOSCH
- NTY
- RIDEX PLUS
- DELPHI
Lambda zonde: cik maksā šī prece?
Kategorijas Lambda zonde autodaļu cena svārstās no 4 līdz 165 € atkarībā no transportlīdzekļa veida, ražotāja un preces tehniskiem raksturlielumiem.
Visvairāk pārdotās preces: | |||||
---|---|---|---|---|---|
YT-1753 | YT-1754 | UR-085 | UR-082 | 77030 | ES10966-12B1 |
No populāriem ražotājiem: | |||||
RIDEX | BOSCH | YATO | NTY | RIDEX PLUS | DELPHI |
Populāriem auto zīmoliem: | |||||
BMW | AUDI | VW | VOLVO | MERCEDES-BENZ | OPEL |
Lambda zonde tehniskie raksturlielumi | |||||
Kopējais garums [mm] | Lambda zonde | Vadu skaits | |||
450 | 440 | Pirkstveida lambda zonde | neapsildāms | 2 | 1 |
510 | 565 | Diagnostikas zonde | Iepriekš ieeļļota vītne | 67 | 4 |
325 | 410 | ar apsildi | Regulējošā zonde | 3 | 5 |
Uzziniet vairāk par Lambda zonde - darbības metode, diagnostika, bojājumu cēloņi un nomaiņas biežums
Lambda zonde ir devējs, kas mēra atlikušo skābekļa daudzumu izplūdes gāzēs. Tas ļauj noteikt gaisa un degvielas attiecību maisījumā. Dzinēja vadības bloks izmanto datus no šī devēja, lai reālā laika režīmā pielāgotu maisījuma veidošanas procesu.
Veidi
Pēc konstrukcijas šīs detaļas tiek iedalītas:
- Binārās. Šie devēji var tikt izgatavoti no cirkonija vai titāna. Pirmais veids ir visizplatītākais. Tā darba temperatūra ir 300°С. Šādām ierīcēm ir nepieciešams zināms laiks, lai tās iesiltu, tādēļ viņas nedarbojas uzreiz pēc dzinēja iedarbināšanas. Otrajam veidam ir ilgstošs kalpošanas laiks, un tā darbībai nav nepieciešams atmosfēras gaiss. Tos bieži uzstāda apvidus automašīnās, jo tie var darboties pat zem ūdens, piemēram, šķērsojot ūdenstilpes.
- Platjoslas. To konstrukcijā ir divi jutīgi elementi. Šādas zondes nodrošina precīzākus rādītājus. Tomēr tiem ir kaitīgas temperatūras svārstības un kondensāts. Šāda veida devējus uzrauga transportlīdzekļa iebūvētā diagnostikas sistēma; kļūdu kodus Jūs varat nolasīt ar speciālu skeneri.
Pēc sildelementa klātbūtnes mēdz būt šādas lambda zondes:
- Ar sildelementu. Tās kalpo apmēram 100 000 kilometriem. Tām ir iebūvēts sildītājs, tāpēc tās ir efektīvākas un sāk darboties ātrāk.
- Bez sildelementa. Šādas zondes ir paredzētas 50 000–80 000 kilometru nobraukumam. Darba temperatūru tās sasniedz, pateicoties saskarei ar karstām izplūdes gāzēm. Mūsdienās tās izmanto retāk, jo to sasilšana aizņem diezgan ilgu laiku.
Atkarībā no korpusa veida, šīs komplektējošās daļas var būt vītņotas vai atloka. Turklāt dažas no tām tiek tirgotas kopā ar savienotāju, savukārt citas izmanto vecās detaļas savienotāju.
Ekspluatācijas padomi
Lai izvairītos no dzinēja darbības traucējumiem, ieteicams pārbaudīt lambda zondi ik pēc 30 000 kilometru nobraukuma vai ik reizi, kad tiek veikta automašīnas apkope un emisiju pārbaude. Uzpildieties tikai pārbaudītās degvielas uzpildes stacijās: svinu saturoša benzīna tvaiki bojā ierīces jutīgo elementu. Tā paša iemesla dēļ izplūdes sistēmas elementu montāžai nav ieteicams izmantot hermētiķus uz silikona bāzes.
Centieties arī izvairīties no izplūdes sistēmas pārkaršanas. Lai no tā izvairītos, ir svarīga pareizi noregulēta un pienācīgi strādājoša aizdedzes sistēma.
Uzstādot jaunu skābekļa devēju, uzmanīgi ievērojiet ražotāja norādījumus un autoražotāja ieteikumus. Vienmēr notīriet montāžas vietu. Pievelciet vītņsavienojumu ar dinamometrisko atslēgu un ievērojiet nepieciešamo pievilkšanas momentu. Daži ražotāji iesaka ieeļļot vītni. Tikai neļaujiet smērvielai nokļūt uz detaļas jutīgā elementa.
Darbības traucējumu pazīmes
Parasti visiem skābekļa devēju defektiem ir vienādas pazīmes: samazināta dzinēja jauda un veiktspēja, slikts paātrinājums, palielināts degvielas patēriņš, nestabila tukšgaita. Dažreiz pēc automašīnas apturēšanas Jūs pat varētu dzirdēt īpašu krakšķošu skaņu netālu no detaļas atrašanās vietas.
Darbības traucējumu cēloņi
Jutīgā elementa darbības traucējumus galvenokārt izraisa oglekļa nosēdumu veidošanās uz tā virsmas. Tas notiek, ja izmantojat piedevas, kuras nav atļāvis transportlīdzekļa ražotājs, vai arī, ja dzinēja virzuļu - cilindru grupa ir nodilusi, virzuļu gredzeni un vārstu eļļas blīvslēgi ir bojāti vai kartera ventilācijas sistēma ir aizsērējusi. Turklāt lambda zondes jutīgais elements var pārdegt, ja degviela turpina degšanu izplūdes sistēmā. Elektroinstalācijas darbības traucējumus bieži izraisa sprieguma izmaiņas transportlīdzekļa tīklā. Laika gaitā var pārberzties arī vadi.
autodoc.lv: tikai augsti kvalitatīvas autopreces
Pie mums Jūs varat iegādāties lambda zondi un citas rezerves daļas par labu cenu. Plašs preču klāsts un ērts katalogs palīdzēs Jums ātri izvēlēties vajadzīgās komplektējošās daļas.
FAQ
Pazīmes, kas palīdz noteikt bojātu lambda zondi:
- transportlīdzeklis patērē vairāk degvielas;
- mērinstrumentu panelī bieži ieslēdzas indikators „Check Engine”;
- spēka iekārta tukšgaitā darbojas nestabili;
- spēka iekārta zaudē jaudu un bieži pārkarst;
- lēnāka automašīnas reakcija uz gāzes pedāli;
- rāvieni transportlīdzekļa kustības laikā;
- dzinēja darbības laikā dzirdami plaukšķi;
- izplūdes gāzēm ir raksturīgāka nepatīkama smaka.
Atkarībā no transportlīdzekļa markas un modeļa, izlaiduma gada un dzinēja tilpuma tā ražotājs uzstāda no 1 līdz 4 ierīcēm. Tos novieto pirms un aiz katalizatora. Parasti precīza to atrašanās vieta ir norādīta transportlīdzekļa tehniskās apkalpošanas un remonta rokasgrāmatā.
Jūs varat patstāvīgi veikt augšpusē esošās lambda zondes diagnostiku. Lai pārbaudītu pārējās zondes mēs iesakām jums apmeklēt autoservisu.
Vispirms atrodiet devēju, izmantojot transportlīdzekļa tehniskās apkalpošanas un remonta rokasgrāmatu. Pārbaudiet detaļu. Lai to izdarītu, atskrūvējiet tā stiprinājumus, atvienojiet kontaktus un noņemiet devēju. Labā stāvoklī esošai detaļai nevajadzētu būt mehāniskiem defektiem un nosēdumiem, un tās vadojumam nedrīkst būt plīsumi, apkušanas un korozijas pēdas.
Ja jums ir ampērvoltommetrs, pārbaudiet detaļu, izmērot tās galvenās darbība vērtības. Mēs iesakām noskatīties mācību video un izpētīt devēja savienojuma shēmu. Jums jāveic sekojošais:
- Iedarbiniet dzinēju un ļaujiet tam padarboties dažas minūtes.
- Izslēdziet to un atveriet dzinēja pārsegu.
- Ieslēdziet aizdedzi.
- Pievienojiet ampērvoltommetra taustus lambda devēja apsildes ķēdes vadiem un izmēriet ieejas spriegumu. Tam vajadzētu būt 12 V.
- Pārbaudiet atsauces spriegumu, pievienojot taustus devēja signālvadiem. Pievienojiet negatīvo taustu automašīnas virsbūvei. Saņemtajai vērtībai jābūt mazākai par 0,45 V.
- Pārbaudiet devēja sildītāja pretestību uz atvienotas kontaktligzdas. Tās darba vērtība svārstās 2-10 omu robežās. Precīzas automašīnas vērtības ir norādītas transportlīdzekļa tehniskās apkalpošanas un remonta rokasgrāmatā.
- Iedarbiniet dzinēju un pievienojiet ampērvoltommetra taustus devēja kontaktligzdai. Palieliniet dzinēja apgriezienus līdz aptuveni 3’000 apgr./min. Izmēriet spriegumu. Tam vajadzētu palielināties par 0,1–0,9 V.