Satura rādītājs
Check Engine vadības panelī: indikatora degšanas iemesli un to novēršana
Check Engine — tas ir indikators, kas signalizē par traucējumiem dzinēja darbībā vai pavadošajās sistēmās. Mūsdienu automobiļos informē par kļūdām aizdedzes sistēmas darbībā un automātiskās pārnesumu pārslēgšanas kārbā, dzinēja apgriezienu skaita izmaiņām noteiktā laika sprīdī sprīdis vai par degvielas maisījuma sastāvu utt.
Parastajā darba režīmā, kad visas indikatora kontrolē esošās sistēmas ir darba kārtībā, pagriežot atslēgu aizdedzē, indikatoram ir jāieslēdzas, bet dzinēja palaišanas uzreiz jāizslēdzas. Bet ja lampiņa pastāvīgi deg vai kustības laikā pēkšņi sāk mirgot, būs nepieciešams pārbaudīt vairākas sistēmas un sensorus. Dažos gadījumos bojājumu ir iespējams novērst saviem spēkiem. Bet ja pēc pieņemtajiem pasākumiem Check Engine tālāk signalizē par kļūdu, būs nepieciešama profesionāļu palīdzība.
9 iemesli, kāpēc iedegas Check Engine:
1. Nekvalitatīvas degvielas izmantošana. Šajā gadījumā Check Engine parasti iedegas uzreiz pēc auto uzpildes. Situāciju var novērst tikai nomainot degvielu uz kvalitatīvāku.
2. Degvielas padeves sistēmas hermētiskuma zudums. Dažreiz indikators ieslēdzas arī gadījumā, ja kāda iemesla dēļ degvielas sitēmā brīvi ieplūst gaiss, piemēram, ja degvielas tvertnes vāks nav blīvi aizvērts.
3. Eļļas līmeņa pazemināšanās. Ja signāls par defektu нагреве parādās tikai tad, kad uzsilst dzinējs, tad tā eļļas sistēmā ir radusies noplūde. Šādā gadījumā rūpīgi izpētiet motora pārsega telpu, pārbaudiet, vai uz dzinēja virsmas nav iztecējusi eļļa. Ja esat pamanījis noplūdi, novērsiet to.
4. Degvielas sūkņa iziešana no ierindas vai degvielas filtra aizsērēšana. Lai pārbaudītu to darba efektivitāti, nepieciešams ar manometru izmērīt rampas spiedienu. Ja tas ir zemāks par 3 atmosfērām, būs nepieciešams remonts vai degvielas padeves sistēmas bojāto elementu nomaiņa.
5. Iesmidzināšanas sistēmas elementu piesārņojums. Iesmidzinātāja caurlaides spēju traucējumi tiešā veidā ietekmē dzinēja darbību, par ko signalizē borta dators. Šajā situācijā risinājums būs komplektējošo detaļu tīrīšana. To var veikt patstāvīgi, izmantojot speciālas piedevas vai uzticēt speciālistiem.
6. Dzirksteles neesamība vienā no cilindriem. Pārbaudīt, vai cilindrā ir dzirkstele ir iespējams, izmantojot multimetru vai pjezoelektriskā elementa bāzes testeri. Ja tāda nav, būs nepieciešama rūpīga tādu elementu diagnostika kā, piemēram, kloķvārpstas sensoram, modulim, spolei, svecēm un aizdedzes sadalītājam, augstsprieguma vadiem un elektroniskajam dzinēja vadības blokam.
7. Aizdedzes sveču bojājums. Apskatiet tās. Par nomaiņas nepieciešamību liecina eļļas un benzīna pēdas vītņu savienojuma vietā, melnas apdeguma pēdas gar sveces malu, tumši brūni vai dzelteni plankumi uz elektroda un izolatora virsmas.
8. Skābekļa sensora iziešana no ierindas. Bieži vien Check Engine uzraksts signalizē par tā bojājumu. Reizēm par sensora traucējumiem liecina arī ārējās pazīmes, piemēram, liels daudzums ar dubļiem vai kvēpiem uz tā virsmas. No ierindas izgājušo detaļu ieteicams nomainīt.
9. Katalizatora darbības traucējumi. Viens no veidiem, kā to pārbaudīt — ar manometra palīdzību izmērīt emisijas pretspiedienu. Brīvgaitas režīmā tas nedrīkst pārsniegt 10 kPa tas, pie 2500 apgr/min 20 — kPa.
Kad turpināt braukšanu ir aizliegts
Dažreiz indikatora darbība neliecina par ārkārtējām briesmām. Šādos gadījumos autovadītājs var aizbraukt, piemēram, līdz tuvākajam servisam veikt plašāku diagnostiku. Taču gadās arī tā, ka braukšana ar auto, kad ir iedegta Check Engine, ir kategoriski aizliegta.
Vajadzētu nekavējoties apturēt automašīnu, ja:
- Ja kopā Check Engine uzrakstu iedegas viens no šādiem indikatoriem:
- motora pārkarses;
- izplūdes gāzu kontroles;
- eļļas līmeņa;
- dzesēšanas šķidruma līmeņa.
- Jūs pamanāt sekojošo:
- dzinējs sāk vibrēt;
- spēka agregāta apgriezieni brīvgaitā ir nevienmērīgi;
- salonā jūtama deguma smaka.
- Dzinēja apgriezienu skaits nepaceļas augstāk par noteikto, bet indikators mirgo.
Secinājums
Ja Check Engine aizdegās braukšanas laikā, apturiet automašīnu un izslēdziet dzinēju. Atveriet pārsegu, pārbaudiet augstāk minēto sistēmu darbību un pacentieties novērst bojājumu. Ja jūsu manipulācijas nenes gaidīto rezultātu, novērtējiet brīdinājuma signāla raksturu un izvērtējiet, vai ir iespējams virzīties tālāk. Aizbrauciet līdz tuvākajam autoservisam vai griezieties pēc palīdzības pie attiecīgajiem dienestiem.
Jebkurā gadījumā, nevajadzētu ignorēt Check Engine indikatora ieslēgšanos. Tas ir ne tikai bīstami, bet var arī novest pie dārga remonta. Pievērsiet pienācīgu uzmanību vadības paneļa signāliem, savlaicīgi novērsiet nelielus bojājumus, un jūsu automašīna kalpos jums ilgi.