Satura rādītājs
Automašīnas sagatavošana ziemai: ekspertu padomi
Aukstajā gada laikā jāpievērš īpaša uzmanība automašīnai un tās sistēmām. Daudzām auto komplektējošām daļām un sistēmām ir jādarbojas pastiprinātas slodzes apstākļos, tādēļ var notikt pēkšņa to atteice. Lai to novērstu, mēs sniegsim jums padomu, kā sagatavot automašīnu gada aukstajam laikam.
Kas jāpārbauda automašīnā pirms aukstā laika iestāšanās
- Akumulators. Ievērojami palēninātu ķīmisko reakciju dēļ stiprā salā tā jauda samazinās vidēji par 20 - 50%. Problēma kļūst vēl nopietnāka, jo akumulatora jaudas patēriņš daudzu ieslēgto ierīču dēļ pieaug. Un dzinēja iedarbināšanai ir nepieciešams daudz reiz vairāk enerģijas. Vecs akumulators var netikt galā ar tā funkcijām. Tādēļ jums vajadzētu pārbaudīt šīs ierīces stāvokli, vēlams tehniskās apkopes stacijā. Iespējams, ka tas ir jāuzlādē vai jāveic plašu desulfāciju. Ja akumulators ir nolietojies, tas ir jānomaina.
Padoms no AUTODOC. Ieteicams izvēlēties AGM akumulatorus ar gēla elektrolītu. Tie ir efektīvāki zemas temperatūras apstākļos un izturīgāki pret vibrācijām. Atcerieties: ziemā pat jaunajam akumulatoram ir nepieciešama atkārtota uzlādēšana, izmantojot speciālu lādētāju.
- Starteris un ģenerators. Ja starteris ir bojāts, akumulators var ātrāk izlādēties. Slikti strādājoša ģeneratora dēļ akumulators pastāvīgi netiek pilnībā uzlādēts, kas izraisa aktīvās masas sadrupšanu un plākšņu sulfāciju.
Padoms no AUTODOC. Regulāri pārbaudiet ģeneratora siksnu, tās spriegojumu. Biežākie nepilnīgas akumulatora uzlādes iemesli ir saplaisājusi, nolietota, eļļaina vai vaļīga siksna.
- Klimata kontroles sistēma. Jūsu komforts pie stūres ir atkarīgs no temperatūras automašīnas iekšpusē. Pārliecinieties, ka sildītājs vai klimata kontrole ir labā darba kārtībā, lai pasargātu sevi no salšanas salonā. Lai to paveiktu, jums ir jāpārbauda, vai caurules nav bojātas, lai būtu pārliecināts, ka sūknis un kondensators pienācīgi darbojas, un ka gaisa ventilācijas atveres un radiators nav bloķēti. Diagnostiku labāk uzticēt profesionāļiem.
Padoms no AUTODOC. Pirms ziemas sezonas iestāšanās ieteicams nomainīt salona filtru. Kad tas ir aizsērējis, gaisa cirkulācija tiek kavēta, kas bieži vien izraisa stiklu aizsvīšanu. Temperatūras starpību dēļ šī problēma kļūst īpaši aktuāla ziemas sezonā.
- Durvju blīvējums. Ja tas ir izdilis, salonā būs auksts un mitrs. Augsts mitrums var izraisīt automašīnas koroziju. Turklāt durvis var piesalt pie sliekšņa. Tādēļ, ja pamanāt, ka blīves ir sacietējušas vai saplīsušas, salonā iekļūst aukstums un skaņa, braucot pa nelīdzenu ceļu, no durvīm dzirdama specifiska, čīkstoša skaņa, jums vajadzētu veikt gumijas elementu nomaiņu.
Padoms no AUTODOC. Laiku pa laikam apstrādājiet blīvējumu ar speciālu silikona smērvielu, lai pasargātu to no temperatūras svārstībām, sala un mitruma.
- Virsbūves paneļi un dibens. Temperatūras svārstības, ceļa atkausēšanas līdzekļi, sniegs, netīrumi un ūdens destruktīvi iedarbojas uz automašīnas virsbūvi un balstiekārtu. Pavasarī vietās, kur agrāk bija nelieli ieplaisājumi vai skrāpējumi, var atrast plašus korozijas plankumus. Tādēļ pat nenozīmīgus defektus vajadzētu laicīgi novērst, it īpaši, pirms aukstuma iestāšanās. Automašīnas dibens ir jāapstrādā ar speciālu pretkorozijas savienojumu. Iešķēlumi ir jāpiekrāso. Veikalos ir pieejamas politūras auto virsbūvei uz polimēru bāzes. Tās ne vien liks virsmai spīdēt, bet arī izveido uz tās aizsargplēvi.
Padoms no AUTODOC. Ja jūs turat automašīnu garāžā, uzmanieties, lai temperatūra tās iekšienē ievērojami nepārsniegtu apkārtējās vides temperatūru: siltumā ceļa atkausēšanas līdzekļi ātrāk uzsāk reakciju ar automašīnas krāsojumu.
- Stiklu tīrīšanas un mazgāšanas sistēma. Ziemā automašīnu stikliem piemīt tendence palikt netīriem slapjdraņķa un sniega dēļ. Tādēļ priekšējā stikla mazgātājam un tīrītājiem ir jādarbojas nevainojami. Pārbaudiet, vai sprauslas nav aizsērējušas, pārliecinieties, ka stikla tīrītāju asmeņu gumijas elementi nav sacietējuši vai saplaisājuši. Ja nepieciešams, pielejiet vēl antifrīzu.
Padoms no AUTODOC. Gada aukstajā laikā izvēlieties ziemas stiklu tīrītāju slotiņas. To gumijas elementi ir izgatavoti no īpašas ūdeni atgrūdošas gumijas, kas nezaudē elastību, temperatūrai krītoties zem nulles. Metāliskie elementi tajās ir aizstāti ar plastmasas detaļām, kas ir mazāk pakļautas apledošanai, vai aizsargātas ar īpašu apvalku. Daži stikla tīrītāju modeļi ir aprīkoti ar iebūvētu sildelementu, kas neļauj to komplektējošām daļām piesalt pie vējstikla virsmas.
- Kvēlsveces. To bojājumi var izraisīt dzinēja iedarbināšanas problēmas. Dažreiz dzinēju vispār nevar iedarbināt.
Padoms no AUTODOC. Ja notiek vienas sveces atteice, arī pārējās drīzumā var sabojāties. Tāpēc šīs rezerves daļas jāaizstāj kā komplekts.
Kas būtu jebkurā gadījumā jānomaina
- Riepas. Ziemā ir aizliegts braukt ar vasaras riepām. Tādēļ tiklīdz dienas vidējā temperatūra vairāku dienu garumā nepārsniedz 7°C, vasaras riepas ir jāaizstāj ar ziemas riepām. Ziemas riepas ir izgatavotas no mīkstāka gumijas maisījuma, kas saglabā elastību zemās temperatūrās, un to protektorā ir vairāk lameļu, kas ir atbildīgas par saķeri ar slidenu virsmu.
- Eļļa. Mūsdienās lielākā daļa auto ķīmijas ražotāju izlaiž vissezonas eļļas. Taču, ja transportlīdzeklis tiek izmantots apvidū ar skarbiem klimata apstākļiem, eļļošanas materiālu vajadzētu nomainīt. Piemēram, vissezonas eļļu ar viskozitātes klasi 25W-40 nevar izmantot temperatūrā zem -5°C, 20W-40 - zem -10°C. Šādas eļļas stiprā salā kļūst biezākas, kas būtiski palielina dzinēja nodilumu, to iedarbinot, palielina slodzi starterim un degvielas patēriņu.
- Dīzeļdegviela. Vasaras dīzeļdegviela sabiezē jau pat -5°C temperatūrā. To nevar izmantot bez iepriekšējas uzsildīšanas. Pateicoties īpašām sastāvdaļām, ziemas degviela saglabā plūstamību pat -35°C temperatūrā, dažas eļļas - pat -55°C.
9 papildrīki un līdzekļi, kas var jums steidzami palīdzēt ziemā
- Sniega un ledus skrāpis ar suku. Ar to palīdzību jūs viegli varat notīrīt stiklus un virsbūvi no apledojuma un sniega, nesabojājot krāsojumu un nesaskrāpējot stiklus. Tas ir neaizstājams, ja automašīna tiek turēta ārā.
- Pretaizsvīšanas līdzekļi. Tajos ietilpst ķīmiskie sastāvi, kas veido neredzamu aizsargbarjeru uz stikla virsmas, novēršot mitruma kondensāciju.
- Šķidrā atslēga. Tas ir īpašs līdzeklis ar caursūkšanās īpašībām, kas atvieglo aizsalušas slēdzenes atvēršanu. To bieži izmanto arī, lai novērstu apledošanu.
- Lāpsta. Tā ir neaizvietojama, ja jums ir nepieciešams iztīrīt sniegu no automašīnas riteņu apakšas, tai iestrēgstot uz ceļa. Ieteicams bagāžas nodalījumā turēt 2 lāpstas: liekšķerlāpstu un durlāpstu. Pirmā ir ērta lielu laukumu attīrīšanai no sniega. Otrā būs nepieciešama sniega vai ledus iztīrīšanai no automašīnas apakšas.
- Pretbuksēšanas paliktņi. Tie tiek novietoti zem uz sniegota vai slidena ceļa iebuksējuša riteņa.
- Sēdekļu pārvalki. Tie pasargās apšuvumu no netīrumiem, kā arī izveidos papildu gaisa slāni, pateicoties kuram, sēdvietas šķitīs siltākas, kad iekāpsiet automašīnā. Vēl ērtākai braukšanai mēs iesakām iegādāties arī sēdekļu pārvalkus ar apsildes funkciju.
- Piepīpēšanas vadi. Tie palīdzēs jums iedarbināt dzinēju no cita transportlīdzekļa, ja akumulators ir izlādējies. Jums vajadzētu izvēlēties resnus vadus ar lielām krokodila tipa spailēm: ja ķēdē gadās pat nenozīmīga pretestība, visa jauda tiek patērēta vada sildīšanai, nevis dzinēja palaišanai.
- Buksēšanas trose. Tā palīdzēs jums izkļūt, ja esat iestrēdzis sniega kupenā.
- Anti-ledus. Tas ir ķīmiskais līdzeklis, kas darbojas kā atsaldētājs. Piemēram, tas palīdz noņemt ledu pie garāžas ieejas.
Secinājums. Daudzi bojājumi, kas vasarā nav pamanāmi, ziemas sezonā atklājas smago ekspluatācijas apstākļu dēļ. Lai novērstu automašīnas sistēmu bojājumus tam visnepiemērotākajā brīdī un neiestrēgtu kādā no civilizācijas attālā nostūrī, ieteicams ir pārbaudīt automašīnu vēl pirms aukstuma iestāšanās, vēlams tehniskās apkopes stacijā. Ja visi automašīnas mezgli un agregāti pienācīgi darbojas, un ja vienkārši, taču noderīgi papildrīki ir pie rokas, jūs vienmēr varat būt pārliecināts par savu transportlīdzekli.