Sensori, releji, vadības bloki auto daļas

Devējs, akseleratora pedāļa stāvoklis
Devējs, gaisa kvalitāte
Devējs, ieplūstošā gaisa temperatūra
Devējs, ksenona lukturi (lukturu augstuma regulēšana)
Devējs, motoreļļas līmenis
Devējs, pūtes spiediens
Devējs, spiediens ieplūdes traktā
Multifunkcionāls relejs
Pārsprieguma aizsardzības relejs, bremžu pretbloķ. sist.
Pedāļa stāvokļa devējs
Regulējošais elements, lukturu augstuma regulēšana
Regulēšanas vārsts, kompresors
Relejs, aizmugurējā stikla apsilde
Relejs, bremžu pretbloķēšanas sistēma
Relejs, centrālā atslēga
Relejs, skaņas signāls
Relejs, starteris
Riepu spiediena kontroles sistēma
Temperatūras sensori
Termoslēdzis, aukstās palaišanas degm. bagātināšanas sist.
Ūdens līmeņa devējs, degvielas sistēma
Vadības iekārta, apgaismojums
Vadības iekārta, centrālā atslēga
Sensori, releji, vadības bloki rezerves daļas priekš Top auto markām
Top 10 vairāk pārdotās no Sensori, releji, vadības bloki sadaļas
Sensori, releji, vadības bloki rezerves daļas - visa svarīgākā informācija par darbības metodi, montāžu, diagnostiku un kalpošanas laiku
Devēji, releji un vadības bloki ir elektroniskas ierīces, kuru galvenā funkcija ir pārraudzīt daudzo automašīnu sistēmu darbību. Pirmie uzrauga noteiktas izmaiņas darba vidē. Otrie – piegādā spriegumu nepieciešamiem elektrisko ķēžu atzariem. Pēdējie - novērtē rādījumus, kurus tie saņem, un nosūta komandas uz atbilstošām ierīcēm.
Devēju, releju un vadības bloku uzbūve
Parasti auto devēji sastāv no jutīga elementa, ko ietver plastmasas korpuss, pie kura tiek pieslēgts vadu savienotājs. Jutīgā elementa darbības princips ir balstīts uz dažādām fiziskajām un ķīmiskajām dažādu materiālu īpašībām. Piemēram, temperatūras mērīšanai izmanto termistorus, savukārt spiediena mērīšanai - tenzorezistorus. Ierīces, kas nosaka stāvoklis un ātrumu, balstās uz Holla efektu, proti, induktīvām vai magnetorezistīvām noteiktu materiālu īpašībām.
Relejiem parasti ir plastmasas korpuss ar elektromagnētu, kura iekšpusē ir pārvietojami un nekustīgi kontakti. Kad elektromagnēts tiek darbināts, tas virza kustīgo kontaktu, kas atver vai aizver ķēdi.
Vadības bloki sastāv no mikroshēmas ar centrālo procesoru, analogciparu pārveidotāja (ADC), ciparanalogu pārveidotāja (DAC), korpusa un vadu savienotājiem. Mikročipā ir iekļauta atmiņas ierīce ar programmatūru.
Ekspluatācijas padomi
- Uzstādīšanas laikā ievērojiet ražotāja noteikto griezes momentu. Daudzām rezerves daļām ir vītne, kuru var viegli sabojāt, pārlieku pievelkot.
- Vienmēr savlaicīgi nomainiet tehniskos šķidrumus. Tajos esošie piesārņotāji var uzkrāties uz jutīgiem mērierīču elementiem, izraisot nepareizu to darbību.
- Jums vienmēr jāpārliecinās, vai visi releji un drošinātāju elementi ir pienācīgi nostiprināti. Vaļīgie veidgabali un no tiem nākošās vibrācijas postoši iedarbojas uz šo detaļu elementiem.
- Laiku pa laikam tīriet savienotājus, izmantojot speciālus līdzekļus. To kontakti var sākt korodēt, ja tiek pakļauti netīrumu un mitruma iedarbībai.
- Izmantojiet tikai tās komplektējošās daļas, kas atbilst jūsu transportlīdzekļa tehniskajām prasībām.
- Izvairieties no amatieru veikta transportlīdzekļa elektroinstalācijas remonta.
Darbības traucējumu pazīmes
Par bojātām komplektējošām daļām var liecināt dažādas pazīmes. Piemēram, ja droseles pozīcijas vai degvielas patēriņa devēju atteices gadījumā, dzinējs vairs nedarbojas vienmērīgi. Tostarp tā jauda samazinās un paātrinājuma laikā tas sāk raustīties. Dzinējs var pat apstāsies pārnesumu pārslēgšanas laikā. Nestabila ir arī dzinēja darbība tukšgaitā. Dažkārt ierīces atteices gadījumā mērinstrumentu panelī nodziest atbilstošā signāllampiņa.
Ja relejs ir salauzts, parasti tā kontrolētais aprīkojums nedarbojas. Citreiz, tieši otrādi, to vairs nevar izslēgt. Tas parasti notiek, kad ieķīlējas pārvietojamie kontakti.
Bojātu vadības bloki dēļ atbilstošie mezgli darbojas nepareizi: degvielas sūkņi, iesmidzināšanas sistēmas komplektējošās daļas u.c. Dažreiz dzinējs neiedarbojas. Nav arī iespējams veikt bloka pašpārbaudi.
Darbības traucējumu cēloņi
Vaļīgi piestiprinātos savienotājos var iekļūt mitrums un netīrumi, kā rezultātā kontakti korodē vai notiek īssavienojums. Ja korpuss nav hermētisks, oksidējas arī kontakti ar mikročipiem. Nevērīga transportlīdzekļa apkalpošana, piemēram, akumulatora spaiļu noņemšanu, kamēr darbojas dzinējs, var izraisīt sprieguma lēcienus un izraisīt iekārtu pārdegšanu. Veicot auto virsbūves darbus, kas saistīti ar metināšanu, bīstami ir arī ļaut dzirkstelēm nokļūt uz elektroniskām ierīcēm vai vadojuma.
Autodoc.lv: tikai augsti kvalitatīvas autopreces
Mēs iesakām jums iegādāties devējus, relejus un vadības blokus mūsu interneta veikalā. Un, lūk, kāds ir tā iemesls: visas mūsu rezerves daļas ir augsti kvalitatīvas, pieredzējuši speciālisti vienmēr labprāt palīdzēs jums izvēlēties preci, un mūsu piegāde notiek ārkārtīgi ātri.