Sajūgs / -uzkares daļas auto daļas
Noteikti izvēlēties auto, pretējā gadījumā jūs riskējat iegādāties detaļu, kas neiederas jūsu auto. Lūdzu, ņemiet vērā, ka meklēšanas funkcija nodrošina Jums rezultātus, kas saistīti tikai ar konkrētu automašīnas tipu.
Sajūgs / -uzkares daļas auto rezerves daļas

Sajūgs daļas rezerves daļas — Top auto markām
Sajūgs daļas: detaļas populārākiem auto modeļiem
Sajūgs / -uzkares daļas rezerves daļas - visa svarīgākā informācija par darbības metodi, montāžu, diagnostiku un kalpošanas laiku
Sajūgs tiek izmantots, pārslēdzot pārnesumu, lai uz neilgu laiku atvienotu dzinēju un pārnesumkārbu, un tad atkal vienmērīgi tos savienotu. Tas kalpo arī, lai pasargātu transmisiju no pārslodzes un slāpētu strādājoša dzinēja radītās vibrācijas.
Sajūga uzbūve
Tās galvenās komplektējošās daļas ir:
- Spararats - tas ir uzstādīts uz dzinēja kloķvārpstas. Tas kalpo kā sajūga dzenošais loceklis un slāpē vibrācijas.
- Sajūga grozs – tas sastāv no sajūga apvalka, piespiedējdiska un diafragmas atsperes. Sajūga apvalks ir korpuss, kas ir droši savienots ar dzinēja spararatu. Diafragmas atspere veic spiedienu uz piespiedējdisku, kas piespiež sajūga disku pie spararata. Piespiedējdisks ir savienots ar apvalku, izmantojot piespiedējplāksnītes. Izslēdzot sajūgu, diafragmas atsperei pieliktais spiediens samazinās un piespiedējdisks atdalās no sajūga diska.
- Sajūga disks - tas tiek uzstādīts uz pārnesumkārbas primārās vārpstas. Rievsavienojums ļauj diskam pārvietoties gar vārpstu. Kad autovadītājs pārslēdz pārnesumus, šis disks tiek atvilkts no spararata un griezes moments vairs netiek pārvadīts. Abās diska pusēs ir frikcijas uzlikas, kas nodrošina nepieciešamo berzes spēku griezes momenta pārvadei.
- Izslēdzējgultnis - tas ir uzstādīts uz mezgla rotācijas ass. Kad autovadītājs nospiež sajūga pedāli, gultnis piespiež diafragmas atsperes lapiņas un atbrīvo piespiedējdisku.
- Sajūga dakša vai svira – tā pārvieto gultni, kad tiek nospiests pedālis. Dakša ir savienota ar pedāli, izmantojot trosi, savukārt svira – izmantojot hidraulisko piedziņu.
Ekspluatācijas padomi
- Vienmēr uzsāciet kustību ar ieslēgtu pirmo pārnesumu. Vienīgais izņēmums ir, uzsākot braukšanu uz slidenas virsmas.
- Nospiediet sajūga pedāli ar ātru kustību līdz galam, taču atlaidiet to lēnām, lai izvairītos no slīdēšanas.
- Kad jūs apstājaties uz diezgan ilgu laiku, piemēram, pie luksofora, centieties pārslēgt neitrālajā pārnesumā: tas samazinās slodzi uz izslēdzējgultni.
- Tiklīdz esat pārslēdzis vajadzīgo pārnesumu, noņemiet kāju no pedāļa, lai izvairītos no tā nejaušas nospiešanas.
- Nepārslogojiet savu automašīnu.
- Ja jūsu transportlīdzeklis ir iebuksējis un riteņi griežas ap asi, nav ieteicams izmantot šūpošanas tehniku. Tādā veidā jūs varat viegli pārkarsēt un nodedzināt frikcijas uzlikas.
- Braucot lejup pa nogāzi, neveiciet pārslēgšanos zemākā pārnesumā.
- Centieties braukt mierīgi un uzmanīgi. Strauja paātrinājuma uzņemšana, kā arī ieradums kontrolēt savu ātrumu, izmantojot sajūgu, izraisa priekšlaicīgu sistēmas atteici.
Darbības traucējumu pazīmes
Palielināts pedāļa gājiens liecina par piedziņas mehānismu problēmām. Trose var izstiepties, galvenajam vai darba cilindram var rasties šķidruma noplūde. Deguma smaka salonā parādās, kad mezgla komplektējošās daļas sāk slīdēt. Šai problēmai bieži seko samazināta transportlīdzekļa veiktspēja, palielināts degvielas patēriņš, un tā pat var izraisīt dzinēja pārkaršanu. Grūtības, mainot pārnesumus, rāvieni, krakšķēšana vai neparasts troksnis var norādīt, ka sajūgs nav pilnībā atslēgts. Kad sajūgs ir ieslēgts, dažreiz autovadītājs var izjust vibrāciju. Tas notiek, kad eļļa nokļūst uz frikcijas uzlikām, diafragmas atspere ir deformēta, dzinēja stiprinājumi ir vaļīgi vai sajūga diska rievas ir nodilušas.
Darbības traucējumu cēloņi
Nepilnīga sajūga atslēgšana var izraisīt sajūga diska deformāciju, tā rievu vai frikcijas uzliku nodilumu, kā arī diafragmas atsperes atslābšanu vai piedziņas mehānismu bojājumu. To bieži izraisa rievu (ķīļu) rumbas korozija, ko rada nepietiekama eļļošana. To pašu iemeslu dēļ notiek mehānisma slīdēšana. Savukārt disku deformāciju var izraisīt nepareiza uzstādīšana vai sajūga pārkaršana agresīvas braukšanas dēļ.
Dažreiz sajūga slīdēšanu vai rāvienus tā darbības laikā izraisa eļļaini frikcijas diski. To var izraisīt pārnesumkārbas primārās vārpstas un kloķvārpstas blīvslēgu noplūdes vai arī nepareizi noregulēts hidrauliskais piedziņas mehānisms.
autodoc.lv: tikai augsti kvalitatīvas autopreces
Mūsu interneta veikalā jūs vienmēr varat iegādāties sajūga komplektējošās daļas par labu cenu. Parakstieties uz mūsu jaunumiem.
Top 10 vairāk pārdotās no Sajūgs daļas sadaļas
Rekomendētas rezerves daļas no Sajūgs / -uzkares daļas sadaļas. Šie ir izpārdošanu hiti. Pērc mūsu vairāk pārdotās daļas vai atklāj citu pievilcīgo piedāvājumu milzīgo izvēli.



